آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از فردا/ وحیدی: برنامه‌ای برای کاندیداتوری ندارم

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردا روز نخست ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است که از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر به مدت پنج روز ادامه دارد.

وی افزود: براساس آنچه که قانون پیش‌بینی کرده باید شرایط سنی و دیگر شرایط قانونی رعایت شود و کسانی که این شرایط را دارند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات، اظهار کرد: برنامه‌ای در این زمینه ندارم.

خبر مرتبط
اولین واکنش مخبر به حضورش در انتخابات ریاست جمهوری

مخبر به سوالی درباره حضور یا عدم حضورش در انتخابات ریاست جمهوری پاسخ داد.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک، گفت: احراز هویت‌ها همچنان الکترونیک خواهد بود. در زمینه این‌که در برخی حوزه‌ها صندوق اخذ رأی الکترونیک داشته باشیم یا نه باید با شورای نگهبان به نتیجه برسیم و اگر به نتیجه نهایی برسیم در برخی حوزه‌ها اخذ رأی به صورت الکترونیک خواهد بود.

وی افزود: آنچه لازم است، این است که همه سلایق و افکار وارد صحنه داوطلبی شوند.

وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره ثبت‌نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هرکس که بیاید و بخواهد برابر شرایط قانونی ثبت‌نام کند از او ثبت‌نام به عمل می‌آوریم.

وزیر کشور تأکید کرد: بعد از ثبت‌نام، احراز هویت‌ها به‌عهده شورای نگهبان خواهد بود و بعد از آن داوطلبان به مدت ۲ هفته برای تبلیغات فرصت دارند؛ گام به گام تا ۸ تیر که مرحله اول انتخابات است، جلو خواهیم رفت، اگر کسی حائز اکثریت شد که رئیس‌جمهور انتخاب خواهد شد و اگر کسی حائز اکثریت نشد، مرحله دوم انتخابات، یک هفته بعد در ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.