آمریکا: نتیجه تحقیقات حمله مرگبار به رفح را رصد می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده نتایج تحقیقات اسرائیل در مورد حمله مرگبار و آتش سوزی متعاقب آن در رفح را «از نزدیک رصد خواهد کرد». وی گفت که یافته‌ها و نتایج این تحقیقات باید «به طور آشکار و شفاف به ما و به جهان ارائه شود». 

میلر در یک جلسه توجیهی گفت: «عمیقاً از تلفات غم‌انگیز و از دست رفتن جان‌ها در رفح متأسفیم.» وی افزود که ایالات متحده تا زمانی که یافته‌های نهایی تحقیقات اسرائیل را نبیند، از اظهارنظر خودداری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «به محض مشاهده گزارش‌هایی از این حادثه، ما با دولت اسرائیل تماس گرفتیم تا نگرانی عمیق خود را نسبت به آنچه رخ داده است، ابراز کرده و اطلاعات بیشتری را درخواست کنیم و از آنها بخواهیم تحقیقات کامل را انجام دهند». 

وی افزود: «ارتش اسرائیل به بررسی این موضوع ادامه می‌دهد و وعده داده است که تحقیقات آن سریع، جامع و شفاف باشد. ما آن نتایج را از نزدیک رصد خواهیم کرد. همچنان بر لزوم تعهد اسرائیل برای رعایت کامل قوانین بشردوستانه بین‌المللی، به حداقل رساندن تأثیر عملیات آنها بر غیرنظامیان و به حداکثر رساندن جریان کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان تأکید خواهیم کرد».

میلر با اشاره به ادعای اسرائیل مبنی بر اینکه ممکن است یک انبار تسلیحات در آن نزدیکی وجود داشته باشد، افزود که «پیدا کردن علت واقعی آتش‌سوزی» مهم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.