خبر خوش برای مستاجران/تعیین سقف افزایش نرخ اجاره‌بها

مهرداد بذرپاش در پاسخ به پرسش تسنیم درباره وضعیت تسهیلات دهی بانک‌ها در نهضت ملی مسکن و آخرین وضعیت اجرای قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره‌بها، اظهار کرد: با وجود آنکه سال گذشته وضعیت پرداخت تسهیلات نسبت به سال ۱۴۰۱ بهتر بود، اما هنوز در این بخش با مشکلاتی مواجه هستیم.

خبر مرتبط
خبر جدید درباره اعلام نرخ اجاره‌بها در استان البرز

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: با توجه به اینکه قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد و در دستور کار قرار گرفته، به شورای مسکن استان‌ها اختیار داده که سقف اجاره بها را طبق این قانون تعیین و به شورای عالی مسکن اعلام کنند.

وی افزود: طی دو ما اخیر نیز وضعیت تسهیلات دهی خوب نیست. با همکاری بانک مرکزی به دنبال تسریع در روند تسهیلات دهی نهضت ملی مسکن هستیم.

وی یادآور شد: از 2.6 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تاکنون حدود 500 هزار واحد افتتاح شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره اجرای قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها گفت: در جلسه اخیر شورای عالی مسکن مقرر شد تعیین سقف افزایش نرخ اجاره‌بها به شورای مسکن استان ها واگذار شود. تاکنون در 11 استان این کار انجام شده و تا آخر هفته نیز سایر استان ها اقدامات لازم را در این رابطه انجام خواهند داد.

بذرپاش تاکید کرد: پیش از این هیچ ابزاری برای کنترل بازار اجاره مسکن نداشتیم که خوشبختانه با قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها می توانیم از قشر مستأجران حمایت های خوبی را داشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.