هشدار به متقاضیان شرکت در نوبت دوم کنکور/ امشب آخرین مهلت است

 با توجه به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری آزمون سراسری به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری به روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه سال ۱۴۰۳ موکول شد. نوبت دوم آزمون سراسری در صبح و بعدازظهر روز ۲۱ تیر و در صبح روز ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

از همین رو به دنبال درخواست مکرر داوطلبانی که تا تاریخ تعیین شده (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشدند، برای آخرین بار و به منظور مساعدت با این دسته از داوطلبان ترتیبی اتخاذ شده که صرفاً در روزهای یکشنبه ۶ خرداد و دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ بتوانند نسبت به ثبت‌نام با تأخیر اقدام کنند.

این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است بعد از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت‌نام قابل پذیرش نخواهد بود.

ضمناً داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، در این مرحله به هیچ عنوان امکان ویرایش اطلاعات برای آنها وجود ندارد.

هزینه ثبت نام باتاخیر ۶,۱۸۰,۰۰۰ ریال (۶۱۸ هزار تومان) است. داوطلبان می توانند از اینجا نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنند.

پیش از این و پس از ارائه فرصت‌های متعدد برای ثبت نام در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ آمار ثبت نام کنندگان در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ به ۹۵۶ هزار نفر رسیده بود.

داوطلبان می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ را از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش به نشانی: www.sanjesh.org و در این لینک دریافت کنند.

داوطلبان لازم است برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران، مقررات وظیفه عمومی (برای برادران)، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و سایر موارد مورد نیاز، دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این آزمون را مطالعه کرده و در صورتی که شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای موردِ نظر را دارند، به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش و انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ هستند، در صورتی که در یکی از نوبت‌های اول یا دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام نکرده اند، لازم است جهت انتخاب رشته و گزینش در آزمون سراسری ۱۴۰۳، در روزهای یکشنبه ۶ خرداد و دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

به دلیل هم‌زمانی نوبت برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.