تسلیت‌گویی و ابراز همدردی سفرای کوبا و ارمنستان با ملت و دولت ایران

خانم اسمارا وارگس والتر سفیر کوبا در لندن که روز چهارشنبه برای ادای احترام به شهدای خدمت ایران و امضاء دفتر یادبود در سفارت ایران حاضر شده بود، به خبرنگار ایرنا در لندن گفت: لحظه بسیار غم‌انگیزی برای ایران است. ایران و کوبا ۲ کشور دوست هستند و ما در پی این رویداد غم‌انگیز عزای عمومی اعلام کردیم.

وی افزود: در این لحظات سخت به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گویم.

واروژان نرسیسان سفیر ارمنستان در انگلیس نیز به ایرنا گفت: ما از درگذشت رئیس جمهور رئیسی، وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان و سایر مقام‌های ایران (در سانحه هوایی) عمیقا اندوهگین هستیم.

خبر مرتبط
بازدید محرمانه شهید ابراهیم رئیسی از پایگاه مقاومت حزب‌الله لبنان + عکس

حزب‌الله لبنان تصاویری از بازدید شهید رئیسی از یکی از پایگاه‌های مقاومت اسلامی در جنوب لبنان را منتشر کرد.

وی افزود: هم رئیس جمهوری و هم وزیر امور خارجه ایران دوستان خوبی برای ارمنستان بودند. ما در این رویداد غم‌انگیز به ملت و دولت ایران تسلیت می‌گوییم و کنار آن‌ها ایستاده‌ایم.

جمع‌ قابل توجهی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی امروز (چهارشنبه) با حضور در محل سفارت ایران در لندن، به شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور فقید ایران و سایر شهدای سانحه هوایی، ادای احترام کردند.

نمایندگان کشورها ابتدا مورد استقبال علی متین‌فر سرپرست و کاردار سفارت ایران در لندن قرار گرفته و در گفت‌وگو با وی، این ضایعه ناگوار را تسلیت گفتند. آن‌ها همچنین ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت ایران، دفتر یادبودی را که به همین مناسب در سفارت گشوده شده است، امضاء کردند.

هم زمان ایرانیان مقیم و دوستداران انقلاب با قراردادن دسته‌گل مقابل سفارت، به شهدای خدمت ادای احترام کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.