اختلافات داخلی صهیونیستها شدت گرفت/ روابط عادی نیست!

 «اسحاق هرتزوگ» در یک کنفرانس محلی در سرزمین‌های اشغالی، درباره تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر هشدار داد و خواستار حفظ انسجام بین صهیونیست ها و مدیریت اختلافات شد.

خبر مرتبط
خشم نتانیاهو از درخواست برای بازداشت مقامات اسرائیلی

نخست‌وزیر اسرائیل درخواست دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور قرار بازداشت او را افتضاح تاریخی خواند.

وی، وجود اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی را زمینه‌ساز وقوع عملیات طوفان الاقصی دانست.

این مقام صهیونیست در بخش دیگری از سخنانش درباره روند سازش در منطقه مدعی شد که باوجود جنگ علیه نوار غزه، هنوز امکان عادی سازی روابط با حکومت های عربی از جمله عربستان وجود دارد.

در شرایطی که عربستان شرایطی بسیار پیچیده برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تعیین کرده و آن را مشروط به حل مسئله فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطینی کرده است، رئیس این رژیم مدعی شد که عادی سازی با ریاض می تواند قواعد بازی را در منطقه غرب آسیا تغییر دهد.

هرتزوگ، از بین بردن پروژه عادی سازی رژیم صهیونیستی با حکومت های عربی و منزوی کردن این رژیم را مهمترین هدف عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد و گفت: باید برای تحقق عادی سازی، هر کاری که می توانیم انجام دهیم.

وی به موثر بودن تحریم جهانی علیه رژیم صهیونیستی و فشار اقتصادی ناشی از این تحریم ها اعتراف کرد و گفت که در ماه های اخیر با روسای بسیاری از شرکت های بین المللی دیدار کرده تا مانع از تحریم تل‌آویو توسط آنها شود.

به گزارش ایرنا، بعد از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهرماه)، رژیم اشغالگر انسجام داخلی خود را بیشتر از دست داده و در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی و ساختار درونی صهیونیستها و همچنین در سطح بین المللی تحت فشار است.

توده صهیونیست ها هر روز در کف خیابان، انتخابات زودهنگام (کنست) پارلمان و رفتن کابینه حاکم به ریاست بنیامین نتانیاهو را مطالبه می کنند.

کابینه بنیامین نتانیاهو از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر نتوانسته به هیچ کدام از اهداف اعلامی خود یعنی از بین بردن مقاومت فلسطین یا نجات اسرای صهیونیست برسد و اکنون برگزاری انتخابات زودهنگام به مهمترین درخواست صهیونیستها تبدیل شده است.

وضعیت رژیم اشغالگر در کشورهای عربی و اسلامی بدتر از همیشه تاریخ است و حتی کشورهایی که قبلا در قالب پروژه عادی سازی به تل آویو نزدیک شده بودند، اکنون از این رژیم فاصله گرفته گرفته اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.