قالیباف برای رسیدگی به سیل مشهد ماموریت ویژه داد

محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: پیشاپیش فرارسیدن سالروز میلاد نورانی امام هشتم شیعیان علی‌ بن موسی الرضا را و همچنین فرارسیدن دهه کرامت را به همه مردم شریف ایران و عموم شیعیان جهان تبریک می‌گویم. ما در کشور ایران هرچه داریم از این امام رئوف داریم. ان شاءالله همانند گذشته برکات و توجهات امام رضا (ع) شامل حال همه مردم ایران و مسلمان جهان شود.

وی در ادامه اظهار کرد: درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه سیل خراسان رضوی را به خانواده آنها و مردم شریف آن دیار و عموم ملت تسلیت می‌گویم. ضروری است علاوه بر تسریع رسیدگی به حال مجروحان و پیگیری روند درمان آنها نسبت به جبران خسارات وارده به اموال و منازل مردم در شهر مشهد و شهرهای فریمان، کلات، سرخس، طرقبه و شاندیز اقدام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ضروری است استانداری، وزارت کشور، بنیاد مسکن و سایر نهادها امکانات خود را برای رفع نیاز مردم بسیج کنند. حل مشکلات مردم در محله سیدی مشهد و ایمن‌سازی سازه‌ها در این محله و سایر نقاط شهر باید به طور خاص مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم. نباید در یک کلانشهر بزرگ کشور چنین مشکلی پیش بیاید. باید اشکالات زیرساختی برای مدیریت بارندگی‌های شدید در کلانشهر مشهد مشخص شده و نسبت به رفع آنها اقدام شود. کمیسیون عمران نیز باید این موضوع را پیگیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: فرارسیدن روز ملی جمعیت را تبریک می‌گویم قانون حمایت از خانواده و تعالی جمعیت یکی از قوانین مترقی و از افتخارات مجلس یازدهم است که رهبر انقلاب از آن به عنوان قانون راهبردی یاد کردند. امیدواریم با توجه ویژه دستگاه‌های مختلف در اجرایی کردن این قانون شاهد دستیابی به اهداف جمعیتی برنامه‌ریزی شده در این قانون باشیم.

وی ادامه داد: هفته گذشته قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها به تایید شورای نگهبان رسید. تا پیش از مجلس یازدهم هیچ قانونی برای ساماندهی بازار اجاره‌بها وجود نداشت و افزایش افسارگسیخته اجاره‌بها لطمه جدی به مستاجران زده است. مجلس شورای اسلامی این قانون را پس از دهه‌ها به سرانجام رساند و اکنون برای ساماندهی بازار اجاره‌بها قانون داریم. اجرایی کردن کامل این قانون بار سنگینی را از دوش ضعیف‌ترین اقشار جامعه بر خواهد داشت.

قالیباف تاکید کرد: قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها یکی از کارهای کلیدی بود که در این مجلس برای کمک به تولید به سرانجام رسید تولیدکنندگان نیز باید به ظرفیت‌های قانونی آن آشنا شده و دولت نیز باید از ظرفیت‌های پیش بینی شده در این قانون برای کمک به حوزه تولید بهره‌گیری کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.