شوک سنگین  طلا به بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات پشت خطی جمعه‌شب برخی از سکه بازان می‌گفتند احتمالاً در اولین روز هفته بازار سکه شاهد قدرت‌نمایی جناح افزایشی خواهد بود. آنها برای این پیش‌بینی خود بر یک دلیل مهم تأکید داشتند؛ افزایش چشمگیر قیمت اونس طلا در روز جمعه.

در همین رابطه قیمت طلای جهانی روز جمعه به کمک اقدامات تشویقی چین، و همچنین بازگشت امیدها درباره کاهش نرخ بهره آمریکا به روند صعودی خود ادامه داد و با شکست سنگین از محدوده ۲۴۰۰ دلاری عبور کرد و در تا ۲۴۱۷ دلار بالا رفت. البته این فلز گران‌بها در زمان تدوین این گزارش در حول‌وحوش ۲۴۱۵ دلار به فروش رسید.

طبق آنچه که رویترز نوشته انتشار اطلاعات جدید تورم آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را افزایش داده و باعث دومین هفته پیاپی افزایش قیمت طلا در روز جمعه شده است.

همچنین در حال حاضر آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان می‌دهد که اکثریت قاطع کارشناسان بر این باورند که قیمت طلا می‌تواند به بالاترین حد خود برسد یا از آن فراتر رود، درحالی‌که معامله‌گران خرده‌فروشی کمی نسبت به چشم‌انداز این فلز گران‌بها محدودتر هستند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «تقلای سکه در مرز ۴۱ میلیون/ قیمت دلار ضربه‌گیر طلا می‌شود؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.