گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

توقف قیمت سکه پشت مرز حمایتی مهم/ سکه امامی روی ریل ریزش/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کدخبر: ۶۴۶۶۲۳
اقتصادنیوز: در معاملات پشت خطی دوشنبه شب قیمت سکه امامی پشت مرز حمایتی 40 میلیون و 800 هزار تومان نوسان کرد. فعالان بازار می‌گفتند درصورتی‌که طلا و دلار در چهارمین روز هفته تغییر فاز دهد احتمال اینکه سکه هم تا حدودی جان بگیرد وجود دارد .
توقف قیمت سکه پشت مرز حمایتی مهم/ سکه امامی روی ریل ریزش/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 به گزارش اقتصادنیوز؛ سکه بازان در معاملات نقدی سومین روز هفته جاری باز هم شاهد تداوم ریزش قیمت سکه امامی بودند. آن طور که شواهد نشان می‌دهد این فلز گران‌بهای داخلی روز گذشته در سایت اتحادیه طلا و جواهر مرز حمایتی ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد و برای مدتی در محدوده ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسید؛ اما در ادامه معاملات تا حدودی بالا رفت و در نهایت با قیمت ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شد که در مقایسه با روز یکشنبه ۲۵۰ هزار تومان ارزان شده است.

 به نظر می‌رسد که دو دلیل افت دما در بازار سکه ، نوسانات کاهشی نرخ ارز و همچنین کاهش طلای جهانی بوده است. قیمت اونس طلا دیروز ۲۷ دلار از ارزش خود را از دست داد و تا سطح ۲۳۳۳ دلار پایین آمد.

 از سوی دیگر، تحلیلگران اقتصادی درباره نوسان کاهشی قیمت دلار باور دارند که در روزهای پایانی ماه بازار با بی‌پولی دست‌وپنجه نرم می‌کند. به عقیده این دسته نکته مهم بازار، کاهش حجم تقاضا به دلیل کمبود نقدینگی در روزهای پایانی ماه است و تا زمانی که پول وارد بازار نشود احتمالاً دلار نوسان معناداری را تجربه نخواهد کرد.

 از اثرگذاری مولفه‌های اقتصادی که بگذریم بازار طلا هم همچنان تعطیل است و این در حالی است که دو روز قبل جلسه‌ای در مسجد امام خمینی (رده) با جمع کثیری از مسئولان دولتی اعم از معاون سازمان صمت استان تهران، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، اعضای اتاق اصناف ایران و تهران و… با حضور بازاریان تشکیل شد. بااین‌حال اظهارات علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود در یک برنامه تلویزیونی واحدهای طلا را نسبت به آینده خود نگران کرد. او در یک برنامه تلویزیونی خطاب به طلافروشان گفته «نباید استثنایی برای طلافروشان قائل بود».

 در معاملات پشت خطی دوشنبه‌شب هم قیمت سکه امامی در یک‌قدمی مرز حمایتی خود نوسان کرد و با ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شد. فعالان بازار می‌گفتند درصورتی‌که طلا و دلار در چهارمین روز هفته تغییر فاز دهد احتمال اینکه سکه هم تا حدودی جان بگیرد وجود دارد .

 از منظر فنی‌های بازار مرز ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه بازان مهم است و درصورتی‌که بالای آن ماندگار شود احتمال سرک‌کشیدن سکه به مرز ۴۱ میلیون و تومان محتمل است. در غیر این صورت اگر مرز فعلی سکه از دست برود ممکن است سکه تا نیمه کانال ۴۰ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی