خاورمیانه محل نبرد شد/ آمریکا حیات خلوت خود را واگذار کرد

به گزارش اقتصادنیوز، این رویداد، فراتر از آن که اقدامی بازدارنده باشد یا نه، نشان دهنده برقراری تعادل امنیتی جدید در منطقه است؛ تعادلی که به نفع ایران است. تغییر حاصله مستلزم ارزیابی عمیق سیاست خارجی ایالات متحده است، به ویژه در پرتو چالش استراتژیک گسترده تر ناشی از قدرت رو به رشد چین.

به نوشته میدل ایست المانیتور، پاسخ موشکی ایران صرفا به معنای شعله ور شدن اپیزودیک دیگر درگیری ها در منطقه نیست. این رخداد نشان دهنده نمایش حساب شده از قابلیت های نظامی پیشرفته ایران و تمایل (ادعایی)این کشور برای مقابله مستقیم با اسرائیل در صورت لزوم است.

پاسخ ایران عملاً بقای راهبردی کریدور هند-خاورمیانه- اروپا را خنثی کرده، ابتکاری با هدف ایجاد منطقه اقتصادی و امنیتی تا نفوذ ایران را در کنار جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای روسیه و چین مهار کند.به ادعای این رسانه، با شکست ایده این کریدور، ایالات متحده خود را بر سر دوراهی می بیند و از همین رو برای تحقق ثبات در منطقه و بازتعریف اولویت های استراتژیک جهانی اش نیاز به رویکردی تازه دارد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «چین و ایران؛ دو چالش تازه آمریکا/ خاورمیانه؛ میدان زورآزمایی واشنگتن با تهران و پکن؟» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.