پیام تهدیدآمیز سندرز به نتانیاهو: کمک‌های نظامی به اسرائیل متوقف می‌شود اگر..

برنی سندرز سناتور مستقل آمریکایی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و گفت که اگر هزاران کامیون حاوی کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه نشود، تمام کمک‌های نظامی آمریکا به این رژیم متوقف خواهد شد.

به گزارش الجزیره، سندرز در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نوشت: باید هزاران کامیون کمک‌های بشردوستانه برای سیر کردن گرسنگان نوار غزه وارد این منطقه شود.

این سناتور آمریکایی افزود: اگر این کمک‌ها وارد نوار غزه نشود، تمام کمک‌های نظامی آمریکا به (رژیم) اسرائیل متوقف خواهد شد.

به نوشته الجزیره، این اظهارات سندرز در حالی بیان می‌شود که روز به روز بر تعداد نمایندگان کنگره آمریکا به ویژه نمایندگان دموکراتی که خواهان مشروط کردن تداوم کمک‌های تسلیحاتی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی به اجازه ورود کمک‌های گسترده بشردوستانه به نوار غزه هستند، افزوده می‌شود.

خبر مرتبط
ادعای جدید نتانیاهو علیه ایران

نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به تهدید ایران ادعا کرد که این رژیم توانایی دفاع از خود را دارد.

سندرز پیش‌تر نیز در اظهاراتی با اشاره به جنایت اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی در قتل عام فلسطینی‌ها در اطراف کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه در غزه، تاکید کرده بود: صدها هزار کودک فلسطینی به دلیل گرسنگی در شرف مرگ هستند.

وی با بیان اینکه ما به نقطه بی بازگشت نزدیک می‌شویم و آمریکا باید به ارسال هوایی کمک‌های بشردوستانه ادامه دهد، تاکید کرده بود: (رژیم) اسرائیل باید مرزها را باز کند و به سازمان ملل اجازه دهد که به مقدار کافی کمک به غزه ارسال کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.