یک مقام ارشد اطلاعاتی اسرائیل استعفا داد

یک مقام ارشد بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که از مسئولان شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بود از سمت خود استعفا داد.

رسانه‌های عبری امروز پنجشنبه از استعفای یک مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

این رسانه‌ها اعلام کردند سرتیپ ساعر بالاترین مقام اسرائیلی است که در میان سایر مقامات اسرائیلی که مسئول شکست در ۷ اکتبر بودند، استعفا داده است و در مرحله کنونی جایگزینی برای او تعیین نخواهد شد.

این نخستین مسئول اطلاعاتی ارتش صهیونیستی نیست که بعد از شکست 7 اکتبر مجبور به استعفا شده است و ماه گذشته رسانه‌های عبری از استعفای برخی مسئولان بلندپایه نظامی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر خبر داده بودند.

خبر مرتبط
اطلاعیه سپاه درباره خاکسپاری شهدای حمله اسرائیل به سفارت ایران

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای زمان برگزاری مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری شهدای جنایت تروریستی دشمن صهیونیستی در حمله موشکی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را اعلام کرد.

در ماه فوریه گذشته یکی از افسران ارشد امان با درجه سرلشکری به دلیل نقشی که در ارزیابی اشتباه اطلاعاتی داشت و منجر به شکست اسرائیل در ۷ اکتبر شد، از منصب خود استعفا داد.

به گزارش رسانه‌های عبری، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز از سمت خود استعفا داده است.

پیش از این «آهارون هالیوا» رئیس امان مجبور شده بود به شکست اطلاعاتی ارتش اسرائیل در عملیات ۷ اکتبر اعتراف کند و گفت که نیروهای تحت فرمانش شکست خورده‌اند زیرا به مهمترین مأموریت خود که ارائه هشدار جنگ است، عمل نکردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.