حماس طرح اشغالگران را نقش بر آب کرد

یک مقام مسئول در وزارت کشور فلسطین در غزه اعلام کرد روز گذشته یک گروه امنیتی مشکوک با هماهنگی ارتش اشغالگر صهیونیستی همراه با کامیون‌های هلال احمر مصر وارد نوار غزه شد.

این مسئول فلسطینی تاکید کرد که سرلشکر ماجد فرج رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان در کرانه باختری به شیوه امنیتی فریبنده‌ای و با گمراه‌سازی گروه‌های فلسطینی و عشایر غزه، کار این گروه را مدیریت می‌کرد.

خبر مرتبط
تظاهرات خانواده اسرای صهیونیست/تکرار شکست‌ نتانیاهو در جنگ با حماس

«یائیر لاپید» رهبر مخالفان نتانیاهو با حضور در تظاهرات خانواده اسرای اسرائیلی گفت جنگ با حماس، تبادل اسرا، جبهه شمال و کابینه با رهبری او فلج و شکست خورده است.

وی عنوان کرد که طرف مصری به هیئت گذرگاه‌های نوار غزه اعلام کرده که اطلاعی از این گروه که کامیون‌های مصری را تحویل گرفته، نداشته است.

این مقام مسئول در وزارت کشور فلسطین در غزه بیان کرد که نیروهای ما در رفح ۶ نفر از رهبران این گروه مشکوک را بازداشت کرده و همچنان به بازداشت اعضای آن ادامه می‌دهند.

این مسئول فلسطینی تاکید کرد که دستوراتی از اتاق مشترک گروه‌های مقاومت برای مقابله با هرگونه نیروی امنیتی که بدون هماهنگی مقاومت وارد غزه شود، دریافت کردیم.

وی تاکید کرد که ما با هر نیروی امنیتی که بدون هماهنگی مقاومت وارد نوار غزه شود، همانند اشغالگران اسرائیلی تعامل خواهیم کرد.

این مقام مسئول از بازداشت فرمانده نیروی امنیتی تشکیل شده توسط ماجد فرج خبر داد و گفت تحقیق و بازجویی از او ادامه دارد.

وی عنوان کرد که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که این نیرو صدها نفر عضو دارد و توسط ماجد فرج آماده شده است.

در همین راستا، جبهه داخلی فلسطین در نوار غزه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد شب گذشته طی یک عملیات اطلاعاتی افسران و نیروهای وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی عمومی تشکیلات رام الله به دستور رسمی و مستقیم ماجد فرج به شمال غزه نفوذ کردند تا در میان جبهه داخلی در نوار غزه هرج و مرج و ناامنی ایجاد کنند و ورود آن‌ها با هماهنگی شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی پس از دیدارهایی که اخیراً بین آن‌ها در یکی از کشورهای عربی برگزار شد، انجام گرفته است.

این بیانیه می‌افزاید که سرویس‌های امنیتی فلسطینی در غزه با این نیروها مقابله کرده و ۱۰ نفر از آن‌ها را بازداشت کردند و طرح آن‌ها را ناکام گذاشتند و به هر کس که در طرف دشمن ایستاده و بخواهد به آن خدمت کند، ضربه‌ای محکم و کاری وارد خواهند کرد.

همزمان گردان‌های قسام اعلام کرد مرکز فرماندهی ارتش اشغالگر صهیونیستی در غرب محله تل الهوا در غزه را با گلوله‌های خمپاره درهم کوبیده است.

از سوی دیگر، روزنامه گاردین به نقل از منابعی در سازمان ملل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی طرحی را برای انحلال آژانس آن روا در مقابل ارسال کمک‌های بیشتر به غزه ارائه داده است.

منابع مذکور عنوان کردند که طرح انحلال آن روا با این هدف ارائه شده که اگر گرسنگی در غزه اتفاق افتاد، سازمان ملل همدست و شریک در آن شناخته نشود.

گاردین به نقل از این منابع تاکید کرد که این طرح رژیم صهیونیستی در راستای برنامه‌های طولانی مدت این رژیم با هدف نابودی آن روا ارائه شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.