گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این منطقه

براساس قطعنامه سازمان ملل، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه کشور آینده فلسطین را براساس راهکار دو دولت تشکیل خواهند داد. با این حال، رژیم صهیونیستی همچنان بر ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری ادامه می‌دهد؛ موضوعی که گرچه آمریکا و متحدانش غیرقانونی می‌دانند، اما اقدامی جهت جلوگیری از آن انجام نمی‌دهند. 

به گزارش الجزیره، بتسالل اسموتریچ، وزیر راستگرای دارایی رژیم صهیونیستی با صدور فیلمی از خود در دره اردن در کرانه باختری وعده داد سرمایه گذاری‌های بی سابقه‌ای برای گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین در این منطقه انجام خواهد شد. 

وی در این باره گفت: ساخت شهرک‌های جدید در کرانه باختری پاسخ مناسب صهیونیست به حمله هفته گذشته اسراییل در کرانه باختری است که منجر به زخمی شدن دو شهرک نشین شد. دولت اسراییل در حال ارزیابی شرایط برای گسترش شهرک سازی‌ها به ویژه بررسی منابع آب مورد نیاز در این باره است. 

خبر مرتبط
حمله جنگنده های اسرائیل به حومه دمشق

رسانه‌ها امشب (یکشنبه) گزارش کردند منطقه «قدسیا» در دمشق هدف جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

این اتفاق تنها چند روز پس از آن رخ می‌دهد که جامعه بین المللی از اسراییل به دلیل اعلام ضمیمه کردن ۸۰۰ هکتار زمین در کرانه باختری برای شهرک سازی انتقاد کرده بود. 

اکنون ۷۰۰ هزار صهیونیست که معادل ۱۰ درصد از جمعیت رژیم صهیونیستی می‌شود در شهرک‌های کرانه باختری زندگی می‌کنند و با توجه به میلیارد‌ها دلار سرمایه گذاری اسراییل در این منطقه، بعید است تل آویو حاضر به دست کشیدن از این منطقه و تن دادن به قطعنامه‌های بی ارزش شورای امنیت باشد.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.