بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

 شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین، روز «جمهوری اسلامی» بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ (۱۰۵_ انبیا)

بدون شک جمهوری اسلامی ایران و نقطه مهم آن یعنی روز ۱۲ فروردین که نماد مراجعه یک انقلاب بزرگ به آرای مردم و افکار عمومی است را باید فرازی‌ پرافتخار در تاریخ انقلاب‌های سیاسی و اجتماعی دانست.

۱۲ فروردین در واقع فریاد بلند مردم‌سالاری ذیل حکومت خداوند است که در میان یک‌جامعه مترقی و متعالی تبلور یافته است.

در حقیقت حضور شورانگیز مردم در پای صندوق‌های رای برای انتخاب آگاهانه‌ راه و مشی اداره کشورشان بر پایه دین و ارزشهای اسلامی تاکیدی بر نفی‌ استکبارطلبی‌ حکومت منحوس‌ پهلوی و نفی باج‌ دادن به استعمارگران شرق‌ و غرب بود.

این انقلاب ثمره خون‌های پاک و مجاهدت‌های خالصانه‌ای است که به حکم خداوند، زمینه‌ را برای ظهور حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی فرجه آماده می‌کنند و لذا بر همه مسئولان فرض است که نهایت تلاش خود را برای خدمت به این مردم مقاوم انجام داده و به یاد داشته باشند که امانتی که در نزد آنهاست باید به درستی به خدمتگزاران بعدی واگذار شود.

جمهوری اسلامی ایران الگوی جدیدی در اداره سرنوشت‌ مردم به شیوه مردم‌سالاری دینی است که توانسته با بهره‌گیری از توکل به خداوند و مجاهدت‌های مثال زدنی‌ راه جدیدی را برای هدایت بشر امروز باز کند و این مهم بدون شک‌ افتخاری برای دنیای امروز است که باید توسعه و گسترش یابد.

شورای نگهبان با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی‌ ایران یکبار دیگر با منویات و آرمان‌های امامین‌ انقلاب‌، شهدای والامقام و مردم نستوه‌ کشور تجدید پیمان کرده و بر عزم قاطع خویش بر حفظ دستاوردهای بزرگ انقلاب‌ به سهم خود تاکید می‌کند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.