مرگ تلخ نگهبان میانسال یک ساختمان بر اثر آتش‌سازی اتاقکش

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: مرد نگهبان میانسالی براثر آتش‌سوزی اتاقک خود در یک ساختمان نیمه‌کاره در خیابان عدالت ۸۸ این شهر جان خود را از دست داد.

موسی‌الرضا صفری افزود: با اعلام خبر آتش‌سوزی یک اتاقک نگهبانی در ساختمان چهار طبقه نیمه کاره به سامانه ۱۲۵، تیم عملیاتی از ایستگاه شماره ۶ به محل اعزام شدند.

وی بیان کرد: در زمان حضور تیم عملیاتی شعله‌های آتش از درب و پنجره به بیرون زبانه می‌کشید که بلافاصله آتش نشانان با تجهیزات اطفائی، حریق را در زمان کوتاهی مهار و پس از مهار آتش‌سوزی با جسد سوخته مردی حدود ۴۰ ساله مواجه شدند.

خبر مرتبط
انفجار در یک ساختمان ۴ طبقه مشهد

انفجار گاز در ساختمان ۴ طبقه در مشهد منجر به تخریب بخش زیادی از یک واحد شد.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از مهار حریق، اقدام به اجرای عملیات احتیاط حریق و ایمن‌سازی محل کردند و محل حادثه جهت کارشناسی تحویل عوامل نیروی انتظامی شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: علت دقیق این حادثه توسط کارشناسان حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی در دست بررسی است.

صفری همچنین به شهروندان توصیه کرد: در صورت استفاده از لوازم گرمازا فاصله مناسب وسائل منزل مانند پرده، مبل، مواد اشتعال‌زا، پارچه‌ای و یا غیره را رعایت کرده تا منجر به بروز حوادث ناگوار نشود.

وی یادآور شد: اولین حادثه سال جدید گرگان مربوط به آتش‌سوزی یک باب منزل مسکونی بود که ساعت هشت و ۱۷ دقیقه روز چهارشنبه یکم فروردین با تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ ثبت شد.

وی افزود: حادثه در عدالت ۷۲/۲ اتفاق افتاد که تیم عملیاتی ایستگاه شماره ۶ به محل حادثه اعزام شدند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: با حضور آتش‌نشانان مشاهده شد یک منزل ویلایی ۲ طبقه دچار حریق شده بود که بلافاصله تیم عملیاتی با تجهیزات اطفایی و کشیدن چند حلقه شلنگ عملیات اطفا را آغاز کردند.

صفری ادامه داد: حریق بدلایل نامشخص و در زمانی رخ داده که ساکنین منزل در آن حضور نداشته و در دید و بازدید نوروزی بسر می‌بردند و به همین دلیل وسائل خانه دچار کندسوزی و دودزدگی شد و تا زمانی که شعله و دود از پنجره‌ها بیرون نزد هیچکس متوجه اتفاق رخ داده نشده بود.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد که در صورت خروج از منزل در ایام نوروز، تمامی تجهیزات برقی به خصوص تجهیزات گرمایشی برقی و یا گازی را خاموش کرده و در صورت روشن کردن شمع در سفره هفت سین آن را خاموش کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.