آتش‌سوزی گسترده یک انبار مواد غذایی در تهران+فیلم

 

 

 سید جلال ملکی درباره جزئیات آتش‌سوزی یک انبار نگهداری از مواد غذایی در محدوده تهرانپارس اظهارکرد: در ساعت ۱۶:۵۶ عصر امروز یک مورد آتش‌سوزی گسترده در یک انبارموادغذایی و کاغذ به آدرس خیابان دماوند بعد از سه راه تهرانپارس به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان شش ایستگاه را به همراه تجهیزات لازم، تانکر آب و ... به محل اعزام کرد.

وی با بیان اینکه شش ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چندین دستگاه تانکر آب هم از آتش‌نشانی و هم از شهرداری، نردبام هیدرولیکی و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند، گفـت: آتش نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند که حریق در یک ساختمان دو طبقه با سقف شیروانی رخ داده است. این محل به انبار نگهداری مواد غذایی بدل شده و مقداری هم کاغد و مواد قابل اشتعال دیگر نظیر قوطی‌های روغن  در آن قرار داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه شدت حریق به حدی بود که صدای انفجار ناشی از اشتعال و انفجار مواد داخل قوطی‌ها و بشکه‌های موجود در انبار به گوش می‌رسید، گفت: در این شرایط آتش‌نشانان برای اطفاء حریق وارد عمل شده و از چند جهت عملیات خود را آغاز کردند .

ملکی با بیان اینکه در حال حاضر انبار مشتعل است اما آتش تحت کنترل درآمده است، گفت: برخی دیوارها نیز از شدت حرارت فرم خود را از دست داده‌اند و احتمال فروریختن آن‌ها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه این حادثه تاکنون هیچ مصدوم و تلفات جانی نداشته تشریح کرد: در مجاورت ساختمان‌های اطراف، از پنجره‌ها شعله‌های آتش و دود غلیظی بلند شده بود که آتش‌نشان‌ها با تدابیر مناسب عملیات اطفای حریق را آغاز کردند. درست است که هنوز آتش وجود دارد و شعله‌زنی انجام نشده اما در حال حاضر حجم گسترده شعله‌ها تحت کنترل است و از گسترش بیشتر آن به اطراف جلوگیری شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.