کاردار آمریکا در این کشور احضار شد

کوبا با متهم کردن ایالات متحده در رابطه با تظاهرات اخیر در اعتراض به مشکلات اقتصادی، کاردار سفارت ایالات متحده در این جزیره منطقه کارائیب را روز دوشنبه احضار کرد.

«کارلوس فرناندز» معاون وزیر امور خارجه کوبا رسما با احضار «بنجامین زیف» کاردار آمریکا در کوبا، قاطعانه رفتار مداخله‌جویانه دولت آمریکا و سفارت آن در داخل کوبا را محکوم کرد و مراتب اعتراض دولت هاوانا ابلاغ شد.

وزارت خارجه کوبا در صفحه شبکه اجتماعی ایکس عنوان کرد مسئولیت مستقیم دولت آمریکا در مواجهه با وضعیت اقتصادی دشواری که کوبا در حال حاضر از آن عبور می‌کند و به طور خاص در مواجهه با کمبودها و مشکلاتی که مردم هر روز با افسردگی و کمبود منابع با آن مواجه هستند و فشار و تأثیر محاصره اقتصادی که برای از بین بردن ظرفیت اقتصادی کشور طراحی شده است، به وضوح دیده می‌شود.

خبر مرتبط
جنگنده‌های سوئیس به آمریکا رسید+ جزئیات

شورای فدرال سوییس از فروش جنگنده های از رده خارج این کشور به آمریکا خبر داد.

به گزارش راشا تودی، تظاهرات بی‌سابقه‌ای روز یکشنبه در حالی در کوبا برگزار شد که کمبود مواد غذایی و قطعی برق برای ساعت‌ها ادامه داشت. «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا، آمریکا را به تلاش برای سرنگونی دولتش متهم کرده است.

رئیس‌جمهور کوبا در این رابطه گفت: «سیاستمداران و شبکه‌های تروریستی از فلوریدا جنوبی متحد شده‌اند تا خیابان‌های کوبا را با پیام‌های مداخله‌جویانه و فراخوان‌ها برای هرج و مرج ملتهب کنند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.