به خوزستان سفر نکنید/ هشدار جدی درباره وقوع سیلاب

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی‌های پُرقدرت در سراسر استان، نسبت به سیلابی شدن برخی مناطق هشدار داد.

محمد سبزه‌زاری در خصوص آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان خوزستان از بامداد سه‌شنبه (۲۹ اسفند) اظهار کرد: این سامانه بارشی، سامانه پرقدرتی است و بیشترین حجم بارش‌ها را انتظار داریم در ارتفاعات و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی اتفاق بیفتد. مناطقی مانند شمال دزفول، اندیمشک، اندیکا، شمال لالی و گتوند به احتمال زیاد هسته‌های بارشی پرقدرتی خواهند داشت.

خبر مرتبط
هشدارها نگران کننده شد/ سفرتان به این استان‌هان را لغو کنید/ خطرناک است

فردا چهارشنبه (اول فروردین) به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در همه نقاط کشور بارش پراکنده پیش‌بینی شده است

وی افزود: در بقیه مناطق استان خوزستان هم انتظار بارش‌های خیلی خوبی داریم. می‌توان گفت بیشتر مناطق خوزستان بارش‌های ۴۰، ۵۰ میلیمتری را تجربه می‌کنند. به‌ویژه در اهواز که احتمال بارش‌های بالای ۴۰ میلیمتر زیاد است.

سبزه‌زاری گفت: همچنین از اواسط روز سه‌شنبه انتظار تندبادهای لحظه‌ای را در مناطق مرکزی، جنوبی و غربی خواهیم داشت.

وی افزود: شدت بارش‌ها در برخی مناطق استان خوزستان همراه با تگرگ خواهد بود. در اواخر فعالیت این سامانه، به علت این‌که یک سامانه سرد است انتظار بارش برف را در مناطق مرتفع استان خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان که با بخش خبری تلویزیون صحبت می‌کرد، گفت: از مردم خواهش می‌کنم در مدت این ۲۴ ساعت به هیچ‌وجه به سمت ارتفاعات نروند و به رودخانه‌ها و مسیل‌های کوهستانی نزدیک نشوند زیرا احتمال سیلابی شدن این مناطق بسیار زیاد است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.