هشدارها نگران کننده شد/ سفرتان به این استان‌هان را لغو کنید/ خطرناک است

ورود سامانه باشی از سمت غرب به کشور از روز دوشنبه (۲۸ اسفند) بارندگی در بیشتر مناطق کشور را رقم زده‌است و امروز سه‌ شنبه (۲۹ اسفند) با تقویت سامانه بارشی علاوه بر منطقه شمال غرب، غرب، جنوب غرب و سواحل غربی دریای خزر شاهد صدور هشدار قرمز و بارندگی در جنوب کشور خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «امروز سه شنبه(۲۹ اسفند) بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور شدت می‌گیرد که شامل هشدار قرمز برای استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است. به این معنا که لازم است شهروندان سفر به این استان‌ها را لغو و به زمان دیگری موکول کنند. آبگرفتگی گسترده معابر، سرریزه سدها، احتمال تخریب پل و اختلال جدی در سفرهای بین شهری از جمله مواردی است که در این هشدار هواشناسی اعلام شده.»

خبر مرتبط
مردم این استان آماده باشند/ هشدار جدی صادر شد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به رخداد بارش‌های رگباری احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نواحی استان طی این دو روز دور از انتظار نیست.

فریبا گودرزی افزود: «فردا چهارشنبه (اول فروردین) به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در همه نقاط کشور بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.»

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «پنجشنبه (۲ فروردین) فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق کشور ادامه دارد و به تدریج از کشور خارج می‌شود. روز جمعه (۳ فروردین) سامانه بارشی بعدی دوباره از سمت غرب و جنوب غرب کشور وارد می‌شود و سبب بارندگی در این مناطق می‌شود و به تدریج مرکز دامنه‌های البرز و برخی نقاط جنوب را در برمی‌گیرد.»

آب‌های دریای خزر و خلیج فارس سه‌شنبه (۲۹ اسفند) و چهارشنبه (اول فروردین) نیز مواج و متلاطم پیش‌بینی شده‌است. تهران نیز بارش‌های پراکنده همراه با رگبار و رعد و برق را تجربه می‌کند. احتمال وقوع تگرگ در روز اول فروردین نیز گزارش شده‌است. بیشینه دمای هوای پایتخت ۲۱ و کمینه دمای هوا ۱۵ درجه سانتی‌گراد است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.