قیمت دینار عراق در بازار صعودی شد/ آخرین قیمت درهم امارات و ریال عمان

به گزارش اقتصادنیوز، تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق و سوریه موضوع آخرین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه بود.

به گفته صفری تمهیدات و اقدامات وزارت امور خارجه و همچنین سفارتخانه‌های ایران در بغداد و دمشق برای کمک به شرکت‌های فعال یا مشتاق فعالیت در عراق و سوریه و رفع برخی مشکلات آن‌ها انجام شده است.

معاون دیپلماسی از شرکت‌های ایرانی خواست ارتباط و تعامل خود را با سفارت و وزارت امور خارجه تقویت کرده و جزئیات دقیق پروژه‌ها، پیشنهادها و مسائل و مشکلات خود را با این ۲ نهاد در میان بگذارند.

طبق اعلام صفری «سوریه و عراق بعد از گذار از یک دوره بحران داخلی آمادگی کامل برای بازسازی و اجرای پروژه های عمرانی، اقتصادی و صنعتی را دارد.» موضوع مهمی که می تواند در آینده پیشرو زمینه ساز گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان شرکت های ایرانی و عراقی شود و همچنین روند صادرات و واردات بین دو کشور را تسهیل کند. این اتفاق عاملی شد تا بر روند قیمتی دینار؛ واحد پول رسمی کشور عراق در کشورمان در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲ نگاهی بیندازیم.

قیمت دینار عراق معاملات بازار ارز تهران را در حالی به پایان رساند که در مقایسه با روز گذشته روند صعودی را در پیش گرفت و با تجربه رشد دو تومانی؛ ۴۷ تومان قیمت گذاری و معامله شد تا سال ۱۴۰۲ را خلاف روند ثابت همیشگی خود تمام کند. چرا که دینار عراق در طول چند ماه اخیر بر ثبات قیمت پافشاری داشت و دامنه تغییرات و نوسانات محدودی را تجربه کرده بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «سال برای بازار ارز صعودی تمام شد/ پافشاری قیمت لیر ترکیه و درام ارمنستان بر ثبات» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.