آخرین وضعیت ساخت  مسکن در دولت رئیسی/ وعده 4 میلیون مسکن به کجا رسید؟

احمد دنیامالی  گفت: یکی از وعده‌های آیت‌الله رئیسی در تبلیغات انتخاباتی ساخت یک میلیون مسکن در سال بود که حرکت‌ها و اقدامات خوبی در این زمینه توسط دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در زمان حاضر ساخت ۲ میلیون مسکن در دستور کار دولت است که این تعداد در مراحل مختلف واگذاری زمین، اعطای تسهیلات و یا مراحل مختلف ساخت قرار دارد و امید است در سال ۱۴۰۳ با واگذاری بخشی از این واحدهای مسکونی در حال ساخت، شاهد اتفاقات مثبتی در بازار مسکن باشیم.

دنیامالی تصریح کرد: از ابتدای کار دولت سیزدهم حرکت‌های خوبی در حوزه ساخت و تولید مسکن شروع شد اما با ورود جدی آیت‌الله رئیسی به موضوع اعطای تسهیلات، تولید مسکن با سرعت و جدیت بیشتری در کشور دنبال شد.

وی خاطرنشان کرد: عضو شورای عالی مسکن هستم و از نزدیک شاهد جدیت آیت‌الله رئیسی برای تسریع در امر تولید مسکن در کشور هستم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگرچه با ورود جدی رئیس جمهور به بحث اعطای تسهیلات به ساخت مسکن، کار در این حوزه با سرعت بیشتری همراه شده، اما واقعیت این است که بانک‌ها ظرفیت بیشتری برای اعطای تسهیلات به حوزه مسکن دارند و هنوز از تمام ظرفیت خود برای این منظور استفاده نمی‌کنند.

امروز پنجشنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ۵ هزار و ۲۳۰ واحد مسکن مهر پردیس تحویل مالکان شد.

وزیر راه و شهرسازی‌ در این مراسم گفت: در حوزه نهضت ملی از عدد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار گذر کردیم و واحدهای نهضت ملی وارد مدار ساخت شدند و بخش زیادی از کاهش نرخ بیکاری در کشور ناشی از فعال شدن صنعت ساختمان سازی است.

بذرپاش با اشاره به تعهدهای دولت برای واگذاری زمین و ساخت خانه گفت: مجموع واگذاری زمین و ساخت مسکن در کشور از عدد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار فراتر رفت.

وی افزود: یکی از سیاست‌های ما عمل به وعده‌ها و تعهدهای دولت‌های گذشته به مردم است که از جمله این تعهدها، واحدهای باقی مانده مسکن‌ مهر است. با افتتاح امروز مسکن مهر پردیس ساخت و تمکیل ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر در کشور به پایان رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.