ابطال انتخابات در گچساران از سوی شورای نگهبان تکذیب شد

خبری مبنی بر رد صحت انتخابات حوزه انتخابیه باشت و گچساران آن هم از سوی هیات اجرایی شهرستان مربوطه، در فضای مجازی و برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی  از امرور دست به دست شد که دفتر نظارت شورای نگهبان و معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد این شایعه را رد کرد. 

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان کهگیلویه وبویراحمد با رد این شایعه گفت: تایید و یا رد صلاحیت انتخابات در هر حوزه انتخابیه تنها در صلاحیت شورای نگهبان است.

مهدی جوکار در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هر گونه شایعه ای مبنی بر رد و یا تایید نشدن صحت انتخابات در گچساران را با قاطعیت رد می کنیم؛ چون این مهم تنها در صلاحیت این شورا است و هیچ کس نمی تواند چنین ادعایی را داشته باشد و بخواهد در این راستا اظهار نظر کند.

خبر مرتبط
میزان مشارکت استان‌ها در انتخابات اعلام شد + جزئیات

ستاد انتخابات کشور میزان مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک استان‌ها را منتشر کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: این خبر از اساس کذب است و رد یا تایید انتخابات تنها در صلاحیت شورای نگهبان و هیات نظارت استان است.

سید جواد هاشمی در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: اعضای هیات اجرایی در شهرستان و یا حوزه انتخابیه تنها می توانند اعتراض معترضان را رسیدگی کنند.

وی افزود: هیات اجرایی یا اعلام می کند که این اعتراض ها وارد هست یا نیست، ولی تایید و صحت انتخابات در صلاحیت آنها نیست.

هاشمی ابراز داشت: هیات اجرایی باید نظر خود را به هیات نظارت استان اعلام کند و آن کسی که این صلاحیت را دارد و بتواند نظر خود را در مورد صحت یا رد انتخابات اعلام کند، هیات نظارت استان است و نه هیات اجرایی و اینها هم باید نظر خود را به شورای نگهبان اعلام کنند و در نهایت آن نهادی که می تواند اعلام نظر نهایی در مورد صحت و یا رد انتخابات را داشته باشد ، شورای نگهبان نه استان بلکه کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.