اعتبار طرح فجرانه کالابرگ مشخص شد/ جزئیات استعلام کالابرگ الکترونیکی+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، طرح کالابرگ فجرانه فاز دوم اجرای خود را از روز جمعه ۱۸ اسفند ماه آغاز کرده است، در این طرح که تفاوت چندانی با فاز نخست ندارد؛ ۱۱ قلم کالا در سبد خرید خانوارهای مشمول قرار خواهد گرفت تا بتوانند با قیمت مناسب تری نیاز خود را تامین کنند.

خبر مرتبط
فوری/ یارانه معیشتی رمضان تعیین تکلیف شد+ فیلم

مشاور معاون وزیر تعاون و رفاه تکلیف مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی را روشن کرد.

اما چه کالاهایی در طرح فجرانه وجود دارد؟

در این طرح سبد ۱۱ قلمی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز(۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود.

علیرضا عسگریان در حاشیه همایش بنگاه‌های اقتصادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال توضیح داد: مرحله دوم طرح فجرانه همچون طرح اول است و هیچ تفاوتی ندارد. حدود ۲۲ روز است که از اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک می‌گذرد و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان دولت هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان بر روی سفره مردم نشسته است، افزود: دامنه مواد خوراکی نیز چرخی در حوزه تولید زده است. در مرحله اول اجرای طرح ۴۷ میلیون بسته غذایی توزیع شده است و یقین داریم در مرحله دوم اجرای طرح نیز مردم با همین استقبال حضور پیدا می‌کنند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «روش‌های استعلام کالابرگ الکترونیکی مشخص شد/ همه آنچه باید درباره کالابرگ فجرانه بدانید+ فیلم» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.