زمان واریز یارانه تشویقی طرح کالابرگ فجرانه مشخص شد/ پاسخ به ابهام مهم درباره حذف یارانه

مرتضی شریفی شامگاه دوشنبه در این باره اظهار کرد: مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» به منظور حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) آغاز شده است.

وی افزود: مدت بهره‌مندی از این طرح از ۱۷ بهمن ماه سال جاری تا ۱۷ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ است که ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم مرغ و حبوبات را شامل می‌شود.

خبر مرتبط
فوری/ واریز یارانه معیشتی بهمن/ این دهک‌ها مشمول واریز یارانه شدند

یارانه کمک معیشتی بهمن ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار دهک های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ امشب قابل برداشت است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه این یارانه هر ماه جداگانه شارژ می‌شود و هر ماه که شارژ شود تا یک ماه فرصت خرید وجود دارد، اضافه کرد: عموم مردم برای اطلاع از دهک بندی می‌توانند از طریق سامانه hemayat.mcls.gov.ir اقدام کنند و برای استفاده از کالابرگ الکترونیکی با مراجعه به فروشگاه های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام شود.

وی اظهار کرد: شهروندان برای شناسایی این فروشگاه ها می توانند به نرم افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاههای اطراف خود را مشاهده کنند؛ برای دریافت این نرم افزار به سکوهای بازار، مایکت یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه شود همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* لینک نصب این نرم افزار قابل دریافت است.

شریفی با بیان اینکه مرکز تماس ۰۲۱۶۳۶۹ پاسخگوی سوالات و اعتراض مردمی است تصریح کرد: یارانه تشویقی طرح کالابرگ الکترونیکی طرح فجرانه هفدهم هر ماه واریز می‌شود.

طبق اعلام روابط عمومی استانداری فارس مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله افزایش صوری وزن کالا، دریافت اعتبار کالابرگی بالاتر از میزان واقعی فروش، اجبار مشتریان به خرید تمامی اعتبار کالابرگی و جایگزین کردن کالاهای مختلف خارج از ۱۱ گروه مجاز اعلام شده، پرداخت وجه نقد به ازای کسر مبلغی از اعتبار کالابرگ، کم فروشی، اجبار به خرید نشان تجاری خاص یا کالای خاص می‌توانند شکایت خود را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.