درخواست فوری حماس از نهادهای بین‌المللی/ پای جان اسرای فلسطینی به میان آمد

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکید رسانه‌های عبری‌زبان بر شهادت ۲۷ تن از ساکنان نوار غزه در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه، بدرفتاری و همچنین محرومیت از ابتدایی‌ترین حقوق خود، بیانگر اوج جنایت‌های دشمن صهیونیستی و تجاوزات آن در حق اسرای فلسطینی در زندان‌ها است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، در این بیانیه همچنین آمده است این مسأله به‌مثابه جنایت جنگی است که انجام تحقیق فوری توسط نهادهای حقوقی بین‌المللی را می‌طلبد.

جنبش حماس از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست با توجه به عدم شفافیت رژیم صهیونیستی در مورد تعداد اسرا و شرایط بازداشت آنها مسئولیت‌های قانونی و انسانی خود  را برعهده گرفته و از وضعیت اسرای فلسطینی و شرایط بازداشت آنها در زندان‌های رژیم صهیونیستی مطلع شود.

خبر مرتبط
خط و نشان فرمانده قسام برای اسرائیل/پیام انصارالله درباره کشتی توقیف شده اسرائیل

یکی از فرماندهان مقاومت در فلسطین گفت: هماهنگی میان گردان‌های قسام و جبهه‌های لبنان، یمن و عراق از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا به امروز ادامه داشته و خواهد داشت.

پیشتر روزنامه هاآرتص نوشت ۲۷ تن از فلسطینیان ساکن نوار غزه که از آغاز جنگ در این باریکه، نزد ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت بودند، به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر خبر داده بود.

تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه از هفتم اکتبر آغاز شد و این تجاوزات از آن زمان تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) عملیاتی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.