واکنش حماس به اظهارات بورل درباره جنایات اسرائیل

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد اظهارات جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی قصد دارد طی سال‌های آینده آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل را به کلی حذف کند، مدرک جدیدی است که نیات و اهداف شوم دشمن صهیونیست علیه این نهاد بین‌المللی را ثابت می‌کند.

حماس افزود: ما بر اهمیت نقش آنروا در حمایت از آوارگان فلسطینی تأکید کرده و از سازمان ملل و کشورهای حامی مالی این آژانس می‌خواهیم تسلیم گمراه‌سازی‌های دشمن صهیونیستی که به گفته کمیسر آژانس آنروا تا این لحظه نتوانسته حتی یک دلیل و مدرک برای اثبات ادعاهای خود رو کند، نشوند.

خبر مرتبط
حماس به آمریکا هشدار داد

عبد الهادی در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار کرد: حمله به رفح منجر به پاسخ و واکنش‌هایی در منطقه خواهد بود که آمریکا آن را نمی‌خواهد.

«جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با «فیلیپه لازارینی»، کمیسیونر ارشد آنروا به ادعای رژیم صهیونیستی درباره مشارکت کارمندان آنروا در حمله هفتم اکتبر واکنش نشان داد و گفت این ادعاها نیازمند ادله و اثبات است. وی افزود: سازمان آنروا تحقیقات کامل و شفافی را درباره این ادعاهای رژیم صهیونیستی آغاز کرده است و اطمینان خاطری حاصل شده است.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد نتانیاهو به هیچ‌کس گوش نمی‌دهد و از ما می‌خواهد که ادعاهای بدون مدرک را باور کنیم و چشمانمان را بر روی پایبندی به قوانین بین‌المللی ببندیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.