تلاش واشنگتن و متحدانش برای استفاده از دارایی‌های خارجی مسکو

وزیر خزانه داری آمریکا از تلاش گروه هفت برای بهره‌برداری از دارایی های خارجی روسیه گفت.

رویترز گزارش داد، «جنت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن و متحدانش به دنبال گزینه هایی برای بهره برداری از دارایی های مسدود شده روسیه خواهند بود.

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین روز پنجشنبه در مصاحبه ای به رویترز گفت که هر اقدامی نیاز به یک دلیل محکم قانونی دارد.

خبر مرتبط
آمریکا دوباره به کمک اسرائیل رفت/ عدم صدور بیانیه در سازمان ملل

آمریکا از صدور بیانیه‌‌ای علیه اسرائیل که به دنبال محکوم کردن رژیم صهیونیستی بخاطر شلیک به سمت فلسطینی‌ها در اطراف یک کاروان امدادرسان در شمال غزه بود جلوگیری کرد.

یک روزنامه ایتالیایی روز یکشنبه گزارش داد که «جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا بار دیگر موضوع استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه، به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار، برای بازسازی اوکراین را در نشست مجازی گروه هفت مطرح کرده، اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره مصادره احتمالی آن هنوز تصمیم‌گیری نکرده‌اند.

بنا به نوشته این رسانه، آلمان، فرانسه، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا هنوز در مورد مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه تردید دارند زیرا این اقدام احتمالاً عواقب حقوقی جدی داشته باشد و بر وجهه منطقه اروپا هم تأثیر بگذارد.

در این گزارش تاکید شده که انگلیس از ایده استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین حمایت کرده، اما بیانیه نهایی نشست تنها حاوی مقرراتی در مورد تقویت تلاش‌ها برای مطالعه جنبه‌های فنی این اقدام بود.

«جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به بحث در مورد استفاده از درآمدهای مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین ادامه می‌دهند، اما تاکنون توافق کاملی در این زمینه بدست نیامده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.