تحریم های جدید آمریکا علیه ۶ نهاد و کشتی

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC)  روز جمعه به وقت محلی، تحریم هایی را علیه سه نهاد و سه کشتی  به دلیل نقض سقف قیمت تعیین شده از سوی غرب برای نفت روسیه اعمال کرد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که این ۶ نهاد و کشتی، نفت خام روسیه را بالاتر از سقف قیمت توافق شده از سوی ائتلاف حمل می کردند.

واکنش سازمان ملل به شروع دوباره جنگ در غزه

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این تحریم‌ها بار دیگر نشان‌دهنده تعهد وزارت خزانه‌داری، در کنار شرکای ائتلافی خود، برای کاهش مسئولانه درآمدهای نفتی دولت روسیه است. مسکو از این درآمدها برای تأمین مالی جنگ خود علیه اوکراین استفاده می‌کند.

والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری آمریکا نیز گفت: «اجرای سقف قیمت نفت روسیه اولویت اصلی آمریکا و شرکای ما در ائتلاف است. ما با هدف قرار دادن این شرکت‌ها و کشتی‌هایشان، سود روسیه از نفت را محدود می کنیم و در عین حال بازارهای جهانی انرژی باثبات را ارتقا می‌دهیم.»

آمریکا سقف قیمت نفت خام روسیه را در دسامبر ۲۰۲۲، ۶۰ دلار در هر بشکه تعیین کرد و اکنون مدعی است کشتی ها و نهادهای تحریم شده، نفت روسیه را با قیمت بالای ۷۰ دلار در هر بشکه حمل کرده اند.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

این روزها،  ایالات متحده همزمان با دو بحران بزرگ یکی در شرق اروپا  و دیگری در غرب آسیا (خاورمیانه) جنگ اوکراین و دیگری جنگ در غزه و حمایت از رژیم اسرائیل  درگیر است و این مسائل معادلات را در حوزه داخلی و نیز سیاست خارجی این کشور متحول کرده‌ است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.