بیش از 5 هزار دانش آموز فلسطینی قربانی جنگ غزه شده‌اند

وزارت آموزش و پرورش فلسطین امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد از هفتم اکتبر گذشته و همزمان با آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری، ۵۴۲۴ دانش آموز فلسطینی به شهادت رسیده و ۹۱۹۳ دانش مجروح شده‌اند.

خبر مرتبط
جنایت الرشید صدای سازمان ملل را در آورد/ غزه حمام خون شد+ فیلم

وزارت بهداشت غزه از افزایش شهدای کشتار خیابان الرشید به ۱۰۴ نفر خبر داد و اعلام کرد احتمال افزایش دوباره شهدا وجود دارد.

این وزارتخانه افزود: تعداد دانش آموزان به شهادت رسیده ساکن نوار غزه از ابتدای این تجاوز ۵۳۷۹ نفر و تعداد دانش آموزان مجروح این منطقه نیز ۸۸۸۸ نفر بوده است. همچنین در این مدت زمان ۴۸ دانش آموز در کرانه باختری به شهادت رسیده، ۳۰۵ دانش آموز مجروح شده و ۹۷ نفر دیگر از آنها نیز بازداشت شده‌اند.

در این گزارش همچنین به شهادت ۲۵۵ معلم و کادر آموزش و ۸۹۱ نفر دیگر از آنان در نوار غزه اشاره شده و علاوه بر آن مجروحیت ۶ معلم و کادر آموزشی کرانه باختری و بازداشت بیش از ۷۳ نفر از آنها نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

خبر مرتبط
بیانیه حماس درباره پیچیده شدن بحران انسانی در غزه / یک بیمارستان تعطیل شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» طی بیانیه‌ای با اشاره اتمام سوخت بیمارستان کمال عدوان در غزه نسبت به پیچیده شدن بحران انسانی در این باریکه هشدار داد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در جریان حملات اشغالگران ۲۸۶ مدرسه دولتی و ۵۶ مدرسه وابسته به آژانس آنروا در معرض بمباران و تخریب قرار گرفته است که در ۱۱۱ مورد از آنها خسارات وارد شده قابل توجه بوده و در ۴۰ مورد نیز ساختمان به طور کامل ویران شده است. همچنین ۵۷ مدرسه در کرانه باختری مورد حمله و تخریب قرار گرفته و علاوه بر آن ۱۳۳ مدرسه دولتی نوار غزه برای پناه دادن به آوارگان مورد استفاده قرار گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.