جدیدترین آمار شهدای غزه اعلام شد

«نظامیان رژیم اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ جنایت دیگر را مرتکب شدند؛ در این حملات ۱۱۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴۸ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند»، این بخشی از گزارش امروز وزارت بهداشت غزه بود.

خبر مرتبط
مولدسازی وجوه انباشت‌شده ایفیک در بانک دولتی قطر

شرکت مادرتخصصی سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران (ایفیک) موجودی انباشته‌شده بدون پرداخت سود در بانک دولتی قطر (QNB) را در مسیر مولدسازی قرار داد. شرکت مادرتخصصی سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران (ایفیک) از سال۱۳۹۶ دارای موجودی انباشته شده بدون پرداخت سود در بانک دولتی قطر (QNB) بوده است که با مذاکرات انجام‌شده ایفیک موفق شد این وجه را به بانک ملی شعبه مسقط منتقل کند. با اعزام هیات ایفیک به عمان (مسقط) دو مسیر با بازدهی مناسب برای بهره‌برداری از این منابع مورد مذاکره با طرف‌های عمانی قرار گرفت؛ مسیر اول، سپرده‌گذاری بلندمدت با نرخ سود حداقل ۶درصد ارزی در نهادهای مالی عمان و مسیر دوم خرید سهام معتبر از بازار سرمایه عمان (بورس مسقط) به‌عنوان یکی از باثبات‌ترین بازارهای منطقه‌ای برای تقویت حضور کشور در نهادهای مالی و اقتصادی این کشور است. مسیر اول به‌طور کامل انجام و سپرده‌گذاری با نرخ سود ۶درصد نزد یکی از نهادهای مالی عمان صورت گرفته است. مسیر دوم نیز به‌دلیل برخی تحولات منطقه‌ای با رعایت احتیاط و صرفه و صلاح دولت در دست اقدام قرار دارد./شادا

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه طی این گزارش اعلام کرد که هنوز هزاران نفر دیگر زیر آوار یا مفقود هستند و تاکنون اجساد آن‌ها بیرون کشیده نشده است.

امروز صد و نوزدهمین روز جنایات ارتش رژیم اشغالگر علیه مردم غزه است و تداوم بمباران منازل مسکونی، مراکز پزشکی و زیرساخت‌های حیاتی مناطق شمالی و جنوبی غزه باعث ویرانی‌های عظیم شده است؛ یونیسف هم دباره وضعیت کودکان تحت بمباران هشدار داد.

خبر مرتبط
بیانیه حماس در پی ممنوعیت ورود رهبران مقاومت فلسطین به آمریکا

حماس شب گذشته اول فوریه طی بیانیه‌ای طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای ممنوعیت ورود اعضای سازمان آزادی‌بخش و رهبران مقاومت فلسطین به این کشور را محکوم، و واشنگتن را شریک جنایات تل‌آویو توصیف کرد.

طبق اعلام هلال احمر فلسطین جنگنده‌های اسرائیلی امروز مجدداً محوطه بیمارستان امل در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند؛ حالا به دلیل ادامه محاصره این بیمارستان و عدم امکان انتقال بیماران کلیوی به بیمارستان‌های دیگر، این دسته از بیماران در معرض خطرات جدی قرار گرفته‌اند.

تداوم حملات نظامیان اسرائیلی به بخش‌های مختلف نوار غزه تنها باعث قربانی شدن مردم فلسطین نیست؛ سازمان آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه ۱۵۲ نفر از کارمندان این نهاد در حملات رژیم اشغالگر به شهادت رسیده‌اند.

مقاومت فلسطین هم در پاسخ به این جنایات، همنلن از نظامیان اسرائیلی تلفات می‌گیرند. گردان‌های القسام اعلام کرد یک نفربر اسرائیلی را در محله امل در غرب شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است.

شاخه نظامی حماس همچنین اعلام کرد یک تانک مرکاوای ارتش اشغالگر را در منطقه جوره العقاد در غرب خان‌یونس با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و آن را به آتش کشیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.