هشدار آمریکا درباره احتمال حمله اسرائیل به لبنان

این نگرانی تا حدی زیاد است که به جلسات اطلاعاتی و جاسوسی مقامات ارشد دولت جو بایدن، ‌ رییس جمهوری آمریکا، راه پیدا کرده است.

یک مقام آمریکایی آشنا با موضوع پیش‌بینی کرد، اسرائیلی‌ها تهدید برای حمله به لبنان را به امید پیشبرد میانجیگری آمریکا برای ایجاد توافق با طرف لبنانی مطرح می کنند.

گفتنی است دولت بایدن به طور همزمان مذاکرات موازی برنامه‌ریزی شده‌ای را با مقام‌های لبنانی و اسرائیلی به منظور ایجاد یک منطقه حائل به وسعت ده‌ها کیلومتر در جنوب لبنان دنبال می کند. مقامات آمریکایی معتقدند که این توافق حمله احتمالی (رژیم) اسرائیل به لبنان را به تعویق می‌اندازد.

خبر مرتبط
حمله تازه چین به آمریکا/ اقدامات واشنگتن بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت فضاست

«ژانگ شیائوگانگ» سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه گفت آمریکا به صورت فعالانه تسلیحات تهاجمی را در فضا مستقر و رزمایش‌های نظامی برگزار می‌کند؛ اقداماتی که تبدیل به بزرگترین تهدید علیه امنیت فضا شده است.

یک مقام ارشد دیگر در دولت بایدن گفت: عناصری در داخل دولت و ارتش (رژیم) اسرائیل وجود دارند که طرفدار حمله به لبنان هستند. وی افزود، هر تهاجمی به لبنان می‌تواند منجر به تشدید بیشتر درگیری تا حدی شود که ما حتی نظیر آن را ندیده ایم.

حدود ۸۰ هزار شهرک نشین اسرائیلی از ماه اکتبر (مهر ماه) و در پی انجام عملیات طوفان الاقصی از شمال سرزمین‌های اشغالی آواره شده اند.

سفارت اسرائیل در واشنگتن در بیانیه‌ای نوشت: «دولت اسرائیل به وضعیت قبل از جنگ که در آن حزب‌الله تهدید نظامی مستقیم و فوری برای امنیت آن در امتداد مرز اسرائیل و لبنان نبود، بازنخواهد گشت.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.