روز انتخابات این سه خودرو اجازه تردد در تهران را ندارند

سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره وضعیت تردد خودروهای سنگین در ایام انتخابات، گفت: از روز پنجشنبه تا پایان رای‌گیری در روز جمعه، تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در شهر تهران ممنوع خواهد بود.

او با بیان اینکه تردد کامیون ها پیش‌تر در شب های پنجشنبه از ساعت ۱۰ به بعد آزاد بود، افزود: این هفته استثنائا به مناسبت برگزاری انتخابات، ممنوعیت تردد کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین در سطح معابر شهر تهران اعمال می‌شود و تردد آنها به هیچ عنوان آزاد نیست.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ضمن توصیه به رانندگان وسایل نقلیه سنگین کرد برای خودداری از عزیمت به سمت ورودی‌های پایتخت، از استقرار نیروهای پلیس راهور در ورودی های شهر تهران و ممانعت از ورود وسایل نقلیه سنگین و کامیون ها به شهر خبر داد.

ممنوعیت تردد موتور سیکلت سنگین و خودروهای فاقد پلاک

سرهنگ مومنی همچنین از تداوم ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های سنگین در شهر تهران خبر داد و درباره ممنوعیت ‌هایی که به صورت ویژه در این روز اعمال خواهد شد، گفت: تردد تمامی خودروهایی که فاقد پلاک هستند نیز در این ایام ممنوع است و به صورت ویژه این ممنوعیت ها اعمال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از استقرار نیروهای پلیس راهور در اطراف حوزه های رای گیری برای روان سازی ترافیک خبر داد و از شهروندان خواست مراجعه به مراکز اخذ رای را به ساعت‌های پایانی رای‌گیری موکول نکنند.

او همچنین از شهروندان درخواست کرد در هنگام مراجعه به مراگز رای‌گیری از پارک دوبله خودروها خودداری کنند تا ترافیکی در این محدوده های نداشته باشیم و مردم بتوانند به موقع به کارهای خود برسند.

مزایای ثبت الکترونیک کروکی

سرهنگ مومنی همچنین با اشاره به آغاز رسمی ترسیم کروکی های الکترونیکی از ۱۳ آذر امسال در زمینه مزیت این امکان جدید گفت: وقتی شهروندی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس می گیرد، نزدیک‌ترین مامور به محل حادثه اعزام می‌شود و خود این سیستم منظم باعث تسریع در کار و حضور به‌موقع مامورین در محل می شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: وقتی در محل حادثه افسر و کارشناس پلیس راهور، علت حادثه را مشخص کرد کروکی را به جای کاغذ از طریق تبلت و به صورت الکترونیکی ترسیم می شود که زمان کمتری می برد. ضمن این‌که در برگه های کاغذی می بایست تمام اطلاعات مانند نام و نام خانوادگی، شماره وسیله نقلیه و... باید نوشته می شد ولی داخل این تبلت‌ها با یک شماره کد ملی اطلاعات راننده مقصر و غیر مقصر به صورت بر خط برای کارشناس ما نشان داده می شود.

مومنی اضافه کرد: در این تبلت ها اطلاعات وسیله نقلیه نیز نمایش داده می شود و افسر فقط کافیست اطلاعات وسیله نقلیه و علت تصادف را ثبت کند. به این ترتیب پیامکی برای راننده غیر مقصر ارسال می شود و وی با همین پیامک می‌تواند به بیمه شخص ثالث مقصر در حادثه مراجعه کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره ارتباط برخط بیمه‌ها با سامانه و تبلت‌پلیس توضیح داد: بیمه مکلف هست با شماره کد رهگیری که راننده غیر مقصر در اختیار دارد وارد سامانه خود شود و خدمات بیمه ای را به شخص غیر مقصر ارائه دهد. درواقع شرکت های بیمه به صورت بر خط با این سامانه و تبلت ها در ارتباط هستند و سوابق را بررسی کرده و خسارت غیر مقصر را پرداخت می کنند.

سرهنگ مومنی، حذف تصادفات صوری و صحنه‌سازی ‌ها و جلوگیری از دستکاری کروکی‌ها را مزیت مهم ترسیم الکترونیکی کروکی‌ها دانست و افزود: وقتی اطلاعات فرد در سیستم وارد می ‌شود به کارشناس ما اعلام می کند که این راننده چند بار تا به حال سابقه تصادف داشته، نمرات منفی او بررسی و تمام سوابق فرد به افسر اعلام می شود و از تصادفات صوری، جعل و کلاهبرداری جلوگیری می شود.

به گفته معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، از زمانی که کار با این تبلت ها شروع شده نیروهای پلیس روزانه ۴۰۰ کروکی ترسیم و تنظیم کرده اند در حالی که قبل از آن آمار ترسیم کروکی کاغذی روزانه ۲۰۰ برگ بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.