تردد بدون زنجیر چرخ در این محورها ممنوع شد

جانشین رئیس پلیس‌راه استان همدان گفت: در سطح استان همدان به هیچ عنوان به هیچ راننده‌ای اجازه تردد بدون زنجیرچرخ داده نمی‌شود و پاسگاه‌ها نسبت به کنترل و نظارت زنجیرچرخ خودروها اهتمام دارند.

وی افزود: در محورهای دیگر هم از جمله محور ملایر و محور گردنه آوج- رزن بارش پراکنده برف، محور شیرین‌سو- گردنه سوباشی بارش خفیف برف را داریم و تمامی محورها خیس و لغزنده هستند اما تردد روان بوده و انجام می‌شود.

سرمدی ادامه داد: پدیده‌ای که در حال حاضر در سطح برخی از محورها با آن مواجه هستیم این است که با توجه به برودت هوا زمانی‌که برف پراکنده روی سطح جاده می‌نشیند تبدیل به یخ شده و سطح جاده با وجود اینکه سیاه است اما یخ زده و لغزنده بوده و احتیاط لازم توسط رانندگان ضروری است. 

خبر مرتبط
هشدار کولاک برف در پایتخت/ باران و برف کشور را فرا می‌گیرد

فردا (چهارشنبه ۹ اسفند) با تقویت فعالیت سامانه بارشی به‌تدریج بارش باران و برف و وزش باد شدید به جز نوار غربی، کل کشور را فرامی‌گیرد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی شده از امشب بارش‌ها تشدید پیدا می‌کند و تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت بنابراین از رانندگان درخواست داریم از هر گونه سفر غیرضروری اجتناب کرده و مسافرت خود را به عقب بیندازند ضمن اینکه در صورت هر گونه تردد حتماً زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

جانشین رئیس پلیس‌راه استان همدان بیان کرد: داشتن زنجیرچرخ توسط رانندگان در تمامی محورهای استان کنترل شده و به هیچ عنوان اجازه تردد به رانندگان از مقابل پاسگاه‌ها بدون زنجیرچرخ داده نمی‌شود چراکه وضعیت و شرایط راه‌ها مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه شرایط راه نامشخص بوده و در برخی از مقاطع در محورها کولاک شده و برف جاده را می‌گیرد و برای همین داشتن زنجیرچرخ برای رانندگان ضروری است، ادامه داد: روز گذشته به صورت مقطعی محور همدان به تهران دچار کولاک و برفگیر شدن جاده شد که این شرایط مقطعی کولاک و بی‌اطلاعی رانندگان از وضعیت محورها موجب پنج تا شش تصادف در این محور شد.

سرمدی افزود: در مقاطعی که سطح برخی از جاده‌ها و محورها پوشیده از برف می‌شود، راه را به صورت مقطعی برای برف‌روبی و نمک‌پاشی توسط راهداری می‌بندیم و بلافاصله بعد از انجام برف‌روبی محور موردنظر برای تردد مجدد باز می‌شود.

وی تأکید کرد: لازم است رانندگان علاوه بر به همراه داشتن زنجیرچرخ، سرعت مطمئنه را نیز در دستور کار داشته و فاصله طولی خود را با خودروهای جلویی به علت لغزندگی جاده‌ها رعایت کنند.

سرمدی یادآور شد: خودروهایی که به سمت گردنه حرکت می‌کنند حتماً باید زنجیرچرخ بسته باشند ضمن اینکه تیم‌های مستقر ما در گردنه‌ها به رانندگان بدون زنجیرچرخ اجازه تردد نمی‌دهد.

جانشین رئیس پلیس‌راه استان همدان در پایان بیان کرد: در سایر محورهای استان که گردنه وجود ندارد نیز برای مواقع احتمالی به همراه داشتن زنجیرچرخ ضروری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.