ایرج ملکی: اگر نماینده شوم زن هم می گیرم/ افرادی که برای حضور در مجلس کم اشتیاق بودند، با حضور من مشتاق شدند

او ایرج ملکی است و می‌خواهد در انتخابات پیش‌رو شرکت کند.او  پیش‌تر برای مردم لطیفه می‌گفت، یکی‌اش این بود: «طرف می‌ره دکتر! دکتر اون رو که می‌بینه می‌گه آقا جون چرا صورتت رو آش و لاش کردی؟ می‌گه هیچی آقای دکتر داشتم اتو می‌کردم تلفن زنگ زد، برداشتم!»

او با همین لطیفه‌ها‌ در فضای مجازی برای خودش مخاطبانی یافته و فالوورهای بسیاری پیدا کرده بود. آخرین لطیفه‌هایش در آپارات تا حدود ۵۶ هزار بار دیده شده و لایک گرفته‌ است. با این حال حضورش به عنوان نامزد انتخاباتی واکنش‌های مختلفی را برانگیخته که خودش اتفاقا این شرایط را مثبت تلقی می‌کند و می‌گوید: «دلش روشن است رای می‌آورد.» همان‌طور که ایمان دارد پس از راه‌یافتن به مجلس بختش باز می‌شود و بالاخره طلسم ازدواجش شکسته می‌شود و همسر مورد علاقه‌اش را می‌یابد.

«دنیای اقتصاد» با او گفت‌وگویی در مورد دیدگاه‌هایش داشته است.

مهم‌ترین شعار انتخاباتی شما چیست؟

شعار اصلی من این است که «می‌خواهم صدای رسای مردم نجیب کرمانشاه باشم» و شعار بعدی من «تلاش برای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کرمانشاه».

مردم چگونه با شما برخورد می‌کنند و تا امروز چه واکنش‌هایی را دریافت کرده‌اید؟

بیشتر جامعه با اشتیاق من را حمایت کردند. من اگر تردید داشتم که شرکت نمی‌کردم. مردم به ستاد می‌آیند و می‌گویند که ما از شما حمایت می‌کنیم. مردم از تهران و شهرستان‌ها می‌گویند که ما حاضریم به کرمانشاه بیاییم و به شما رای بدهیم. وقتی محبت و عشق را می‌بینید در مقابل این همه محبت آیا کار دیگری می‌توان کرد یا باید به احساسات و امیدشان خیانت کرد؟ واقعا باید تمام قد کنار مردم عزیز ایستاد و به آنها احترام گذاشت. ایرج ملکی ‌می‌خواهد نماینده مردمی باشد که می‌خواستند روی صندلی‌های مجلس بنشینند. من خودم را نماینده این افراد می‌دانم.

چرا با توجه به اینکه فعالیت سیاسی نداشتید وارد این عرصه شدید؟

نه اتفاقا مردم بزرگ‌ترین پشتوانه من هستند. اتفاقا خیلی از احزاب و اشخاص پیشنهاد دادند که من با آنها ائتلاف کنم، اما من حاضر نشدم. من با اسم و اعتبار خودم کاندیدا شدم.

کدام گروه‌ها از شما خواستند که با آنها ائتلاف کنید؟

من نمی‌خواهم از آنها نام ببرم. باید امانت‌داری را حفظ کنم.

شما گفته بودید که من می‌خواهم رئیس‌جمهور شوم چرا در انتخابات مجلس شرکت کردید؟

منظورم این بود که ایرج ملکی اگر رئیس‌جمهور شود، خودش را گم نمی‌کند. نماینده یک اختیاراتی دارد، اما رئیس‌جمهور اختیارات بیشتری دارد. بنابراین گفتم اگر حتی رئیس‌جمهور شوم با توجه به اختیارات بیشتر، به مردم خدمت بیشتری می‌کنم.

شما بحث‌های زیادی در کلیپ‌های خود درباره ازدواج خودتان و گلزار و علیخانی مطرح کرده بودید.

ان‌شاءالله قسمت شود بروم مجلس و در آنجا ازدواج کنم! حالا بحثش بحث دیگر است اما در مورد افزایش جمعیت خودش مساله‌ای است. وام‌های ازدواج ایجاد انگیزه نمی‌کند. من حتما در زمینه اینکه ثبت ازدواج در کلیه دفاتر کشور رایگان باشد بحث را پیش می‌برم. این حداقل کاری است که من باید انجام دهم. ما باید یک سری کالاهای اساسی را رایگان در اختیار جوان‌ها قرار دهیم. ما باید بگوییم به زوجی که ازدواج کردند امکانات رایگان می‌دهیم مثلا ماه عسل رایگان می‌دهیم که همین‌ها باعث انگیزه شود.

خیلی‌ها می‌گویند کسی که ازدواج نکرده چطور می‌تواند مشکلات یک خانواده ایرانی را درک کند؟

ما یک ضرب‌المثلی داریم که درست است نخوردم نان گندم اما دیدم دست مردم. من با جوانان صحبت می‌کنم و هر جا که می‌روم با جوانان صحبت می‌کنم؛ آنها هم هر جا می‌روم؛ می‌آیند با من عکس می‌گیرند. در فامیل هم همین‌طور. این است که دولت وقتی دارد بحث جمعیت را پیش می‌گیرد به صورت جزئی با وام و با دادن بسته‌های کم‌بها نمی‌تواند به جایی برسد...

متن کامل این گفت و گو را در روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «دلم روشن است رای می آورم» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.