شورای ائتلاف بیانیه داد/ جزئیات ارائه لیست انتخاباتی مشترک با جبهه پایداری

متن این بیانیه بدین شرح است:

مردم شریف تهران و شمیرانات و اسلامشهر و شهرری و پردیس

چهار سال قبل در انتخابات مجلس یازدهم، همه ۳۰ نفر نامزد ما با رای شما به مجلس راه یافتند؛ اکنون با تشکر از اعتمادی که به ما کرده‌اید، فهرست ۳۰ نفره نامزدهای مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس دوازدهم به حضورتان تقدیم می‌کنیم.

خبر مرتبط
درگیری دو نماینده تهران کار دست شورای ائتلاف داد

یکی از اعضای منتخب لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، از حضور در این فهرست انصراف داد.

در تنظیم این فهرست سعی بر این بوده است تا از میان بیش از یکهزارودویست نفری که به حضور در این فهرست اظهار تمایل کرده بودند زنان و مردانی مؤمن و متعهد، سختکوش و دانشمند، پاکدست و پرکار و دلسوز و مردمی و دارای شخصیت اخلاقی و متین و به دور از افراطی‌گری زیان مند برای معرفی به شما برگزیده شوند. بعضی از خصوصیات و امتیازات این فهرست از این قرار است:

۱-  بیست و چهار نفر از سی نفر دارای درجه دانشگاهی دکتری هستند که اکثر آنان یا هم‌اکنون در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند و یا سابقه تدریس دارند و بعضی نیز استاد نمونه بوده‌اند.

۲- در این سی نفر، شش زن حضور دارند و میانگین سنی کل نامزدها ۴۲ سال است که هشت سال جوان‌تر از فهرست خود ما در مجلس یازدهم است.

۳- طیف تخصص‌های نامزدهای معرفی‌شده بدین شرح است: علوم سیاسی ، اقتصاد ، جامعه‌شناسی ، سیاستگذاری فرهنگی ، مدیریت استراتژیک ، پزشکی و داروسازی و فناوری‌های دارویی ، مهندسی سیستم‌های انرژی ، مطالعات زنان و خانواده ، فلسفه  تطبیقی، حقوق ،  دفاعی و امنیت ملی و فیزیک هسته‌ای .

علاوه بر این هر چهار روحانی این فهرست، علاوه بر تحصیلات حوزوی از تحصیلات دانشگاهی در حد دکتری برخوردارند.

۴- در این فهرست یک نفر به شهرری و یک نفر به اسلامشهر (با معرفی شوراهای ائتلاف این دو شهرستان) اختصاص داده شده است.

۵- در ۳۰ نفر نامزدهای معرفی شده از سوی شورای ائتلاف و جبهه پایداری، ۱۰ نامزد وجود دارند که به خانواده معظم شهدا اعم از پدر شهید، فرزند شهید (۳ نفر) و برادر شهید تعلق دارند و سردارانی مانند آقای محمدباقر قالیباف و سردار محمد کوثری و نیز شماری از ایثارگران و رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس حضور دارند.

۶- از سی نفر نامزد معرفی‌شده، شانزده نفر سابقه نمایندگی مجلس را دارند؛ بدین ترتیب، فهرست پیشنهادی مجموعه متوازنی از جوانی و تجربه است.

امیدواریم نامزدهای مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری مانند انتخابات دوره قبل مورد توجه و محل اعتماد شما واقع شوند و با حضور پرشور شما مردم در روز یازدهم اسفند ماه هزار و چهارصد و دو پای صندوق های رأی، مجلسی در خور شأن ملت بزرگ ایران تشکیل شود که بتواند با قانونگذاری سنجیده و دقیق به دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در خدمت به مردم مدد رساند.

غلامعلی حدادعادل - ۶ اسفند ۱۴۰۲

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.