حمله جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن

امروز و پیش از این نیز، آمریکا و انگلیس در سه نوبت منطقه رأس عیسی در منطقه الصلیف در استان الحدیده در غرب یمن را هدف قرار داده بودند.

جزئیات بیشتری مخابره نشده است.

این در حالی است که روز گذشته سرتیپ یحیی سریع اعلام کرده بود که برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و پاسخ به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن، نیروهای مسلح یمن یک ناو آمریکایی، یکی کشتی انگلیسی و مواضع رژیم صهیونیستی را در بندر ام الرشراش در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده‌اند.

خبر مرتبط
ادعای آمریکا درباره پهپادهای انصارالله یمن

سنتکام مدعی شد نیروهای این فرماندهی« سه پهپاد حوثی ها» (انصارالله یمن) را بر فراز دریای سرخ سرنگون کردند.

یحیی سریع در بیانیه‌ای تصویری اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و پاسخ به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن، سه عملیات نظامی استثنایی را به شرح زیر انجام دادند:

نخست: یگان موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن تعدادی موشک بالستیک و پهپاد را به سمت مواضع مختلف دشمن صهیونیستی در منطقه‌ام الرشرش در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کردند.

دوم: نیروی دریای ارتش یمن کشتی انگلیسی (ISLANDER) را در خلیج عدن با تعدادی موشک مناسب هدف قرار دادند و موشک‌ها به یاری خداوند مستقیماً به کشتی اصابت کردند و باعث آتش سوزی در آن شد.

در سومین عملیات، یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ با تعدادی پهپاد هدف قرار گرفت.

نیروهای مسلح یمن به انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال ملت فلسطین و دفاع از یمن عزیز در برابر تجاوزات آمریکایی-انگلیسی ادامه می‌دهند و عملیات نظامی آنها متوقف نخواهد شد مگر اینکه تجاوزات و محاصره علیه مردم فلسطین در نوار غزه متوقف شود.

روز گذشته همچنین جنگنده‌های متجاوز آمریکایی و انگلیسی منطقه الجبانه در شمال استان الحدیده واقع در غرب یمن را بمباران کردند. حمله‌های ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به خاک یمن همچنان ادامه دارد و این ائتلاف بخش‌های مختلف این کشور را مورد هجوم قرار می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.