برزیل خشم اسرائیل را برانگیخت/ درگیری‌ها بالا گرفت

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از رئیس جمهور برزیل خواست به دلیل اظهاراتش که در آن اقدامات این رژیم در غزه را به اقدامات هیتلر علیه یهودیان تشبیه کرده بود، عذرخواهی کند.

به نقل از رأی الیوم، وی افزود: یادآوری کنم که هیتلر چه کرد؟ میلیون‌ها تن از مردم را به محله‌های فقیر کشاند، املاکشان را سرقت کرد، از آن‌ها به عنوان کارگر استفاده کرد و بعد وحشیانه به صورت هدفمند آن‌ها را کشت. اول با تیراندازی بعد با گاز. این کشتار یهودیان با روشی بی‌رحمانه و هدفمند بود.

خبر مرتبط
تحقیر نماینده رسمی اسرائیل در فرودگاه مسکو

ماکو پایگاه اطلاع رسانی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در خبری اعلام کرد، آلون شوهام دیپلمات اسرائیلی و مدیر عامل شرکت ناتیف روز چهارشنبه گذشته در فرودگاه مسکو و در حالی که قصد سفر به اسرائیل را داشت توسط نیروهای امنیتی روس بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت.

وی در انکار جنایات صهیونیست‌ها در غزه و نسل کشی که به راه انداخته، مدعی شد: در مقابل اسرائیل جنگ دفاعی را علیه افرادی که یهودیان را کشتند، شروع کرد.

کاتس در اظهاراتی از روی خشم گفت: تو باید خجالت بکشی. این یک مقایسه غیرقانونی و گمراه کننده و ننگی برای برزیل و توهین به یهودیان برزیلی است. هنوز زمان آن نرسیده تا از تاریخ درس بگیری. تا آن زمان تو عنصری نامطلوب در اسرائیل خواهی بود.

هنوز رئیس جمهور برزیل واکنشی به اظهارات کاتس نداشته‌است.

برزیل دوشنبه سفیرش را در تل‌آویو برای رایزنی فراخواند.

یکشنبه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز سفیر برزیل در تل‌آویو را احضار کرده بود.

خبر مرتبط
پیام فوری چین به اسرائیل

به نقل از خبرگزاری سما، چین سه شنبه گذشته از رژیم صهیونیستی خواست عملیات نظامی‌اش را در رفح متوقف کند.

لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل در اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا در جمع خبرنگاران گفته بود آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد جنگ نیست بلکه یک نسل‌کشی و یادآور اقدامات «آدولف هیتلر» رهبر آلمان نازی است.

رئیس جمهور برزیل ضمن انتقاد از تعلیق کمک‌ برخی کشورها به آژانس کار و امدادرسانی به آوارگان فلسطین (آنروا) گفته بود: کمک‌های انسانی را به مردمی که دهه‌هاست تلاش می‌کنند کشور خود را بسازند، تعلیق نکنید. جنگ میان سربازان با سربازان نیست. این جنگی میان ارتش بسیار آماده با زنان و کودکان است.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات «طوفان الاقصی»، غزه را با هدف «نابودی» حماس که از گروه‌های جنبش مقاومت فلسطین است، مورد حملات گسترده نظامی قرار داده که منجر به شهادت بیش از ۲۹ هزار نفر از فلسطینیان شده‌است. بیشتر قربانیان این حملات زنان و کودکان هستند.

طبق گزارش سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۸۵ درصد از جمعیت این منطقه را در شرایطی آواره ساخته است که کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو در آن وجود دارد. ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی این منطقه نیز آسیب دیده یا ویران شده‌اند.

افزون بر این، اعلام برنامه رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر برای گسترش حملات زمینی به شهر رفح در جنوب غزه که شمار زیادی از آوارگان غزه به آن گریخته‌اند و تنها پناه آن‌ها به شمار می‌رود، نگرانی‌های گسترده بین‌المللی را در پی داشته‌است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.