قیمت طلا نزولی شد/ بازار در سراشیبی قیمت

به گزارش اقتصادنیوز، برگزاری حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران این روزها در صدر اخبار بازار طلا قرار دارد و نهمین دوره این حراج هم امروز سه شنبه اول اسفند ماه برگزار شد و از مجموع عرضه ۲۲۵ قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار، ۱۲۴ قطعه مورد معامله طرفین قرار گرفت.

در این حراج ها که توسط مرکز مبادله ایران تاکنون برگزار شده است، وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است و متقاضیان خرید بایست این مبلغ را تا یک روز قبل از برگزاری حراج واریز کنند.

خبر مرتبط
نهمین حراج شمش طلا آغاز شد

نهمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شد.

اما شمش طلا تنها مسئله روزهای اخیر بازار نیست و جالب اینجاست که ۵۰ سال پیش هم چنین روزهایی اخبار شمش طلا به مانند امروز نقل محافل بود و روزنامه ها هم به کاهش قیمت آن پرداختند. مانند روزنامه اطلاعات که در تاریخ ۳۰ بهمن ماه سال ۱۳۵۳ در مطلبی با عنوان «طلا باز هم ارزان شد» در این باره نوشته است: «قیمت شمش طلا امروز در بانک ملی و بازار آزاد مجددا کاهش یافت. این کاهش در بانک ملی برای هر کیلو ۵۷۴ ریال بود و قیمت شمش طلای ۱۲.۵ کیلویی، هر کیلو ۴۱۶ هزار و ۶۰۳ ریال شد.»

این روزنامه در ادامه این خبر همچنین به نرخ شمش طلا در بازار آزاد اشاره کرده و آورده است: «شمش طلا در بازار آزاد هر مثقال 30 ریال کاهش یافت و مثقالی 1900 ریال شد. مسکوکات طلا هم کاهش یافت. قیمت پهلوی طلا با 50 ریال تنزل، 340 تومان، نیم پهلوی 172 تومان و ربع پهلوی 87 تومان بود.»

اطلاعات در پایان این بخش همچنین به قیمت طلای جهانی پرداخته است و درباره ارزش هر اونس طلا اینچنین نوشته است: «امروز قیمت طلا در بورس لندن، هر اونس 181.20 دلار بود.»

 
0Qk8xrqNZVF5

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.