قیمت اجاره خانه‌های قدیمی در مناطق مختلف تهران+ جدول

بررسی فایل های اجاره نشان می دهد پیشنهاد قیمتی خانه های قدیمی کم تر از نرخ میانگین منطقه است .

بررسی بازار رهن و اجاره در پایتخت نشان می‌دهد که هم‌اکنون فرصت مناسبی برای مستاجرانی است که قدمت بنا برای آنها در اولویت نیست. مشاهدات ما نشان می‌دهد که هم‌اکنون در بازار  ملک واحدهای بسیاری با قدمت بالای 20 الی 30 به جهت اجاره وجود دارد.

 اجاره بهای اکثریت این واحدها با قیمتی پایین‌تر از میانگین منطقه و یا در محدوده میانگین ملک‌های مشابه منطقه ارائه شده است و تعداد اندکی فایل اجاره‌بهای با قیمتی بالاتر از میانگین منطقه وجود دارد. همچنین بنا به مشاهدات اکوایران، اغلب این بناها در موقعیت‌های مکانی همچون شرق، شمال شرق و مرکز تهران قرار دارند.

خبر مرتبط
با یک میلیارد تومان در تهران صاحب خانه شوید + جدول

افزایش نرخ ارز از دی ماه استارت خورد و در بهمن ماه هم کانال ۵۹ هزار تومان را هم پُر کرد اما با عرضه پرفشار در محدوده ۵۵ هزار تومان باقی ماند. التهابات این افت و خیز ارز و ایجاد انتظارات تورمی به بازارهای مختلفی از جمله بازار مسکن کشیده شد.

در محله نارمک، رهن کامل آپارتمانی با ۶۸ مترمربع زیربنا و ۳۰ سال عمربنا، ۵۵۰ میلیون تومان است، در محله جردن نیز،  برای رهن کامل واحدی ۱۶۵ متری  ۳۰ سال ساخت و دارای امکاناتی همچون آسانسور، پارکینگ و انباری، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

در محله تهرانپارس، برای رهن آپارتمانی ۵۰ متری و ۲۲ سال ساخت، ۹۰ میلیون تومان و برای اجاره آن، ۴ میلیون و ۵۰۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین در ستارخان، واحدی ۱۴۶ متری و ۲۲ سال ساخت، با رهنی ۵۰۰ میلیون تومانی و اجاره‌ای ۱۵ میلیون تومانی و در بلوار مرزداران برای واحدی ۱۸۰ متری و ۲۰ سال ساخت، ۷۰۰ میلیون تومان رهن و ۲۰ میلیون تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است.

photo_2024-02-18_11-23-54

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.