تغییر حوزه انتخابیه ۵۲۰ داوطلبان انتخابات مجلس/ واکنش شورای نگهبان

هادی طحان‌ نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی درباره درخواست برخی از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای جابجایی حوزه انتخابیه که امروز (یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲) آخرین روز مهلت رسیدگی به این درخواست در شورای نگهبان بود، توضیحی ارائه کرد.

وی در همین زمینه اعلام کرد: در این باره قانونی با عنوان «تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی» داریم که داوطلبان حق دارند برای یک بار در هر دوره حوزه انتخابیه خود را تغییر بدهند.

خبر مرتبط
اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره عدم پاسخگویی به نامه حسن روحانی+ فیلم

سخنگوی شورای نگهبان درباره عدم پاسخگویی این شورا به نامه حسن روحانی درباره بیان دلایل رد صلاحیتش گفت: اولویت ما با بررسی صلاحیت کسانی است که شکایت داشتند نسبت به کسانی که شکایت نداشتند هنوز وارد بررسی نشدیم که وارد بررسی آن هم میشویم.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: ۵۲۰ نفر از داوطبان درخواست تغییر حوزه انتخابیه از طریق وزارت کشور و فرمانداری‌های حوزه انتخابیه داده بودند که ابتدا هیات‌های اجرایی و نظارت در هر استان و همچنین هیات مرکزی نظارت بر انتخابات به بررسی پرداختند. در نهایت شورای نگهبان تصمیم نهایی را اخذ کرد.

طحان نظیف گفت: با اکثریت قریب به اتفاق درخواست‌های داوطلبان موافقت شد. نتایج امشب به وزارت کشور ارسال شد و این وزارتخانه فردا به اطلاع داوطلبان خواهد رساند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به همراه انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.