چین خواستار از سرگیری مذاکرات صلح اوکراین شد

 

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای امروز یکشنبه اعلام کرد «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین گفت پکن بی وقفه برای حمایت از مذاکرات صلح اوکراین تلاش می‌کند و خواستار مذاکرات صلح این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وانگ یی خاطر نشان کرد چین نه بحران اوکراین را ایجاد کرده و نه در آن دخیل است اما نه با بی تفاوتی نظاره‌گر بوده و نه از این بحران در جهت منافع خودش بهره برداری کرده است.

خبر مرتبط
پوتین: اوکراین برای ما مساله مرگ و زندگی است

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه مساله اوکراین برای غرب تنها مربوط به تقویت مواضع تاکتیکی است گفت، برای روسیه اما این موضوع مرگ و زندگی است.

این اظهارات وانگ یی بعد از آن مطرح شد که وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد با همتای چینی خود در حاشیه نشست مونیخ دیدار کرده و در این نشست، دو طرف درباره مسائل و روابط دو جانبه و همچنین موضوع تجارت صحبت کردند.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من با وانگ یی، وزیر خارجه چین دیدار کرده و درباره روابط دو جانبه، تجارت و ضرورت احیای صلحی با دوام در اوکراین صحبت داشتیم.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه اوکراین همچنین در ادامه نوشته است: من به همتای چینی خود درباره دیدگاه کی‌یف درباره نشست قریب‌الوقوع صلح جهانی که قرار است در سوئیس برگزار شود، اطلاع دادم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.