رسانه عبری: کاسه صبر بایدن برای نتانیاهو لبریز شد!

تایمز اسرائیل به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا صبرش در قبال بنیامین نتانیاهو به پایان رسیده و درخواست‌ها در دولت آمریکا برای اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه‌تری در قبال نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال افزایش است.

خبر مرتبط
مکرون پشت نتانیاهو را خالی کرد

رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد پاریس با حمله برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل به رفح مخالف است.

مقام‌های آمریکایی گفتند که بایدن چند ماهی است که بر این باور است نتانیاهو آماده است جنگ را به خاطر ملاحظات سیاسی خود طولانی کند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی می‌گویند با وجود ناامیدی بایدن که معتقد است برهم خوردن روابط با نتانیاهو به نفع امنیت آمریکا نیست، تغییر راهبردی در رابطه با رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

این در حالی است که ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کرده است تا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و رئیس سازمان جاسوسی موساد برای دستیابی به توافق با حماس دیدار و گفت وگو کند.

خبر مرتبط
خط‌ونشان نتانیاهو برای مطبوعات

دفتر نتانیاهو تمامی خبرنگاران و روزنامه نگاران را تهدید کرد در صورتی که از داخل نشست‌های کابینه نقل قول منتشر کنند، محاکمه خواهند شد.

به نظر می‌رسد دولت بایدن و همچنین قطری‌ها و مصری‌ها می‌خواهند برای مذاکرات پیرامون توافق جدید آزادی گروگان، حرکت به سمت جلو ایجاد کنند اما نتانیاهو از اعزام یک هیات اسرائیلی به مصر برای گفت وگوهای بعدی خودداری کرده است و در هفته جاری نشست حساس در قاهره بدون دستاورد به پایان رسید.

در حالی که این نشست پیشرفتی را به همراه نداشت، یک منبع اسرائیلی درباره این گفت وگوها گفت که پیشرفت در درک اختلافات در مذاکراتی که می‌تواند منجر به توافق شود، حاصل شده است.

یک منبع آگاه به اکسیوس گفت که برنز پس از یک سفر سریع به دوحه و دیدار با رهبران قطر و گفت وگو در مورد آخرین مذاکرات آزادی گروگان‌ها وارد اسرائیل شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.