رئیس نیروهای مسلح آلمان هشدار داد/ توانایی دفاع از کشور را نداریم

 ژنرال «کارستن بروئر» رئیس نیروهای مسلح آلمان هشدار داده که نیروهای مسلح این کشور در موقعیتی نیستند که بتوانند در صورت بروز حمله‌ای خارجی از کشور دفاع کنند.

به نقل از پایگاه خبری هابر، وی در جریان سخنرانی در کنفرانس امنیتی و دفاعی ۲۰۲۴ روزنامه «هندلسبلات» خاطرنشان کرد که نیروهای مسلح آلمان به ظرفیت‌ها و تسلیحات جدیدی نیاز دارند تا بار دیگر بتوانند آماده جنگ باشند.

خبر مرتبط
دستور وزارت دفاع آلمان به شهروندانش/ پناهگاه برای دوره جنگ بسازید!

یک روزنامه آلمانی گزارش داد که وزارت دفاع آلمان طرحی را برای دستور به آلمانی‌ها برای اینکه در زمان جنگ احتمالی خودشان سنگر و پناهگاه برای در امان ماندن از حملات دشمن بسازند، در دست تهیه دارد.

این مقام ارشد آلمانی همچنین گفت: سوالی که اغلب پرسیده می‌شود این است که آیا ارتش آلمان آماده و مهیای جنگ است؟ اگر همین الان به ما حمله شود، ما می‌توانیم از خود دفاع کنیم؟ بله اما آیا می‌توان با این وضعیت جنگید؟ نه نمی‌توان.

این مقام مسئول ارتش آلمان همچنین تاکید کرد که جدیدترین قراردادهای خرید برای نیروهای مسلح می‌تواند شکاف بین تسلیحات موجود و ظرفیت‌های مورد نیاز ارتش را پر کند: ما احتمالا می‌توانیم ظرف دو تا سه سال این شکاف را از بین ببریم.

آلمان تصمیم گرفته تا به صورت گسترده‌ای هزینه‌های دفاعی خود را پس از آغاز جنگ اوکراین و روسیه افزایش دهد و مبلغ ۱۰۰ میلیارد یورو را برای خرید سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته و مدرن سازی نیروهای مسلح کشور اختصاص داده است.

در بخشی از این طرح، دولت هفت قرارداد شامل خرید جنگنده‌های آمریکایی رادارگریز اف-۳۵، هلیکوپترهای ترابری «چینوک» و سیستم دفاع موشکی ساخت رژیم صهیونیستی به نام «کمان-۳» را نهایی کرده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.