پلوسی به باد انتقاد گرفته شد

 اظهارات نانسی پولسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از سوی شورای روابط آمریکایی-اسلامی ایالات متحده به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و این گروه اعلام کرد چنین گفته‌هایی به منزله بی‌اعتبار کردن وجهه مردم فلسطین است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلوسی در پاسخ به اینکه آیا مخالف‌ها با سیاست جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در جنگ غزه می‌تواند به دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ ایالات متحده لطمه بزند یا خیر، گفته بود: درخواست حامیان فلسطین برای آتش‌بس، پیام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است. این مستقیما به گفته‌ها و تمایلات پوتین برمی‌گردد.

وی افزود: به نظرم برخی از افرادی که در این راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند، خودجوش و صادق هستند اما برخی دیگر با روسیه مرتبط هستند. برخی از منابع مالی آنها باید مورد تحقیق قرار بگیرد و من از اف.بی.آی می‌خواهم این کار را انجام دهد.

 

خبر مرتبط
شانس پیروزی ترامپ در انتخابات از نظر نانسی پلوسی

قانونگذار ارشد کنگره و رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا گفت که پیروزی ترامپ در انتخابات غیرممکن است.

پلوسی نخستین قانونگذار سرشناس آمریکایی است که رئیس‌جمهور روسیه را به حمایت از راهپیمایی‌های آمریکایی‌ها در حمایت از آتش‌بس غزه متهم می‌کند.

در واکنش به این ادعاها، «ابراهیم هوپر»، سخنگوی شورای روابط آمریکایی- اسلامی گفت: واقعا غیر قابل باور است که چنین فردی با چنین نفوذی در میان ملت آمریکا چنین گفته‌هایی بی‌پایه و اساس را علیه کسانی به کار می‌برد که خواهان توقف کشتار غیرنظامیان در غزه و حل و فصل این درگیری هستند.

مدیر اجرایی این گروه نیز افزود: گفته‌های پلوسی بازتاب زمانی است که مخالفان جنگ ویتنام به ارتباط و طرفداری با کمونیست‌ها متهم شده و هدف آزار و اذیت اف‌بی‌آی قرار گرفتند.

راهپیمایی‌هایی اخیر در سراسر آمریکا با هدف برقراری آتش‌بس در غزه برگزار شده است، به‌ویژه در نزدیکی فرودگاه‌ها و اماکن پرتردد در نیویورک‌سیتی و لس‌آنجلس. این راهپیمایی‌ها توسط گروه‌های مختلف حقوق بشری، یهودیان ضد جنگ و صلح‌طلب‌ها برگزار شده است.

در این میان، یکی از سخنگوهای پلوسی نیز گفت: رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا حامی و مدافع راهپیمایی صلح‌آمیز است اما به تاریخچه مداخله دشمنان خارجی در سیاستگذاری آمریکا و تاثیرگذاری بر انتخابات کشور نیز اشاره کرده است.

ادعاهای پلوسی در شرایطی مطرح شده که هیچ شواهدی دال بر ارتباط روسیه با این راهپیمایی‌های حمایتی از غزه وجود ندارد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.