تصمیم جنجالی بایدن یک پیروزی را برای روسیه رقم زد

تارنمای شبکه «فاکس بیزنس» نوشت: دولت جو بایدن در یکی از «تصمیمات احمقانه‌اش» تا به امروز، تصمیم گرفته تا تایید مجوز پایانه‌های جدید «ال‌ان‌جی» که امکان افزایش صادرات گاز طبیعی مایع را فراهم می‌کند، متوقف کند و این اقدام به منزله‌ی یک پیروزی برای روسیه و یک باخت برای آمریکا است.

 این شبکه آمریکایی نوشت: این تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا با انگیزه سیاسی برای فعالان آب‌وهوایی همراه است که از این موضوع که جو بایدن اجازه داد پروژه حفاری نفت «ویلو» (Willow) در آلاسکا پیش برود، ناراحت هستند.

خبر مرتبط
هشدار النجباء به آمریکا/ سریعتر منطقه را ترک نکنید بهای سنگینی می‌پردازید

جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق شب گذشته با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تحولات اخیر و تنش‌هایی که با نیروهای آمریکایی در منطقه وجود دارد به ویژه بحث خروج این نیروها از عراق اعلام کرد، مقاومت تحت هیچ شرایطی از هیچگونه تحول و تهدیدی هراس ندارد و تاکید داریم که توازن بازدارندگی در دستان مقاومت است.

این شبکه خبری در ادامه با طرح این سوال که «چه کسی برای صادرات ال‌ان‌جی [با آمریکا] در رقابت است؟»، نوشت: «به غیر از ایالات متحده و استرالیا، از جمله صادرکنندگان پیشرو این گاز، قطر و روسیه هستند، کشورهایی که با آمریکا دوست نیستند.»

فاکس بیزنس مدعی شد: با افزایش صادرات ال‌ان‌جی [از سوی ایالات متحده]، قطر پول کمتری برای تامین مالی «گروه‌های تروریستی ضد آمریکا» دارد و و روسیه حمایت مالی خود برای جنگ علیه اوکراین را از دست می‌دهد.

مایک سامرز (Mike Sommers) رئیس مؤسسه نفت آمریکا (PI) درباره این تصمیم بایدن گفت: این به منزله یک پیروزی برای روسیه و یک باخت و ضرر برای متحدان آمریکا، مشاغل در ایالات متحده و پیشرفت آب و هوایی جهانی است.

خبر مرتبط
روسیه برای غرب خط و نشان کشید

روسیه در جریان یک موضع‌گیری هشدار داده است که اگر غرب دارایی‌های مسدود شده این کشور را جهت ارائه به بازسازی و کمک به اوکراین مصادر کند، این اقدام را به همین شیوه تلافی خواهد کرد.

این گزارش همچنین می‌افزاید: مشکلات بایدن بسیار زیاد است و تقریبا همه رای‌دهندگان قدیمی از رئیس‌جمهوری «پیر» ما دور می‌شوند. با این حال این موضوع به طور ویژه درباره جوانان آمریکایی که از شکست‌های بایدن آسیب دیده‌اند نیز صادق است. جوانانی که به تازگی شروع به کار کرده‌اند، خود را در خرید خانه ناتوان می‌بینند و برای تامین هزینه‌های زندگی خود با مشاغل سطح پایین دست و پنجه نرم می‌کنند. آنها از حمایت بایدن از اسرائیل نیز ناراضی هستند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.