طرح جهنمی غرب علیه ساکنان غزه و کرانه باختری

 رای الیوم در مطلبی با اشاره به تحرکات آمریکا و برخی متحدانش علیه آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) نوشت: کشورهای غربی در راستای تداوم حمایت از تجاوز ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان پس از حمایت تسلیحاتی به قطع حمایت مالی از آنروا به منظور مشارکت در طرح کوچاندن فلسطینیان به سمت مصر و خارج از غزه روی آورده‌اند.

خبر مرتبط
رسانه اسرائیلی: ناچار به توافق برای توقف جنگ در غزه خواهیم بود

یک رسانه اسرائیلی یکشنبه شب درباره ناکامی‌های مقامات این رژیم برای آزادی اسرای‌شان در غزه نوشت: ناچار به موافقت با توافق برای توقف جنگ خواهیم بود.

این رسانه افزود: از روز جمعه تاکنون آمریکا، استرالیا، آلمان، ایتالیا، کانادا و فرانسه از قطع کمک به آنروا خبر داده و بهانه آنها نیز مشارکت کارکنان این آژانس امداد رسانی در عملیات طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر گذشته است. تل آویو اتهاماتی به سازمان ملل و آنروا مبنی بر دست داشتن در عملیات مسلحانه هفتم اکتبر زده و کشورهای غربی هم بدون تحقیق، بسیار سریع روایت رژیم اسرائیل را تایید و از قطع کمک مالی به این آژانس خبر دادند.

رای الیوم ادامه داد: این آژانس در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد و به خدمات رسانی به فلسطینیان در اراضی اشغالی، لبنان، اردن و سوریه اهتمام می‌ورزد و شریان حیاتی و مهمی برای آوارگان فلسطینی است.

این رسانه درباره علت تحرکات کشورهای غربی در این زمینه نوشت: این تصمیم کشورهای غربی در قطع کمک به آنروا بهانه‌ای برای اجرایی کردن طرح واقعی و علنی است و آن کوچاندن شمار زیادی از فلسطینیان در غزه به عنوان مرحله اول و سپس کرانه باختری در مرحله بعدی است. این بخشی از طرح آواره کردن فلسطینیان پس از شکست جنگ در کوچاندن آنان به شکل جمعی به علت قدرت مقاومت و شجاعت آن است.

رای الیوم اضافه کرد: پس از اینکه کشورهای غربی، حمایت تسلیحاتی قوی از تل آویو انجام دادند، هم اکنون به طرح جهنمی که همان قطع و بلوکه کردن کمکها روی آورده‌اند تا خدمات اجتماعی و تغذیه فلسطینیان را هدف قرار دهند که این سبب کوچاندن آنها تحت فقر و گرسنگی خواهد شد. در چارچوب پارادوکس‌ها و توطئه‌ها، غرب از متهم کردن اسرائیل به ارتکاب جنایات علیه بشریت و جنگ نسل کشی خودداری می‌کند، علی‌رغم اینکه دیوان بین المللی دادگستری در رای روز جمعه خود به این موضوع اشاره کرد، اما روایت تل آویو درباره مشارکت اعضای آنروا در عملیات هفتم اکتبر را پذیرفته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.