هشدار برای 7 استان/  احتمال سقوط بهمن وجود دارد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هشدار وضعیت نارنجی هواشناسی برای هفت استان وجود دارد و بارش‌های نسبتا شدیدتر در این استان‌ها پیش‌بینی شده و احتمال لغزندگی جاده‌ها و سقوط بهمن وجود دارد.

«کبری رفیعی» با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی امروز (جمعه، ششم بهمن) اظهار داشت: در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، مناطق مرکزی و شمال شرق کشور، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

خبر مرتبط
فرونشست زمین در تهران/ اتوبوس‌های شرکت واحد تغییر مسیر دادند

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد؛ در پی فرونشست زمین در خیابان کارگر حدفاصل میدان قزوین تا چهارراه لشگر، تمامی خطوط عبوری از این مقطع تا اطلاع ثانوی از مسیر جایگزین تردد خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به اعلام هشدار نارنجی برای امروز، در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال فارس، جنوب غرب آذربایجان غربی، جنوب و شرق لرستان، غرب و جنوب غرب اصفهان، بارش‌ها نسبتاً شدیدتر است و لغزندگی جاده‌ها جدی و احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی استان‌ها وجود دارد و هموطنان باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در نیمه شمالی فارس، یزد، غرب و شمال کرمان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید و گرد و خاک را در پیش داریم. همچنین آب‌های جنوب کشور از امروز تا یکشنبه هفته پیش رو مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

خبر مرتبط
بارش برف و کولاک در راه تهران/ خبر مهمی که هواشناسی داد

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی پیرو هشدار زرد شماره ۵۳، وضعیت جوی استان تهران طی چهار روز آینده آسمانی اغلب نیمه‌ابری و با فعالیت سامانه بارشی پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی افزود: تهران امروز آسمان کمی ابری را دارد و از بعد از ظهر با افزایش ابر همراه خواهد بود. امشب بارش‌های تهران شروع می‌شود و برای فردا نیز شاهد بارش باران خواهیم بود. بیشینه دمای امروز تهران ۱۲ درجه سانتیگراد است.

وی بیان‌داشت: روز شنبه بارش در غرب کشور و زاگرس مرکزی تشدید می‌شود و نیمه غربی کشور و همین‌طور مناطقی از جنوب و شرق کشور را در بر می‌گیرد. این سامانه بارشی برای روز یکشنبه در نیمه شرقی کشور فعال است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.