کاهش محسوس دما در تهران/ این استان‌ها منتظر برف باشند

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: «از روز دوشنبه(۲ بهمن) جریان جوی به سمت دریای خزر شمالی می‌شود. افزایش ابر، بارش، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما برای استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل آغاز می‌شود. اواخر وقت دوشنبه سامانه بارشی برای شمال، شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، زاگرس مرکزی بارش برف و باران به همراه خواهد داشت.»

امین حسین نقشینه افزود: «سه‌شنبه(۳ بهمن) سامانه بارشی در همین مناطق تقویت می‌شود. بارش‌ها نیز تشدید می‌شود و گستره آن نیز به دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، تهران، مرکزی و قم هم کشیده می‌شود.» چهارشنبه (۴ بهمن) گستره بارش این سامانه علاوه بر مناطق گفته شده، شرق و شمال شرق دریای خزر را هم تحت تاثیر قرا می‌دهد.

خبر مرتبط
یک اقدام عجیب از سوی کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران

اعلام برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا استان تهران ساعت ۷ صبح امروز یکشنبه اول بهمن‌ماه در حالی که مدارس، ادارات و عموم مشاغل از ۷ و نیم صبح آغاز می‌شود با انتقاداتی از سوی کاربران فضای مجازی همراه شد.

نقشینه ادامه داد: «طی این مدت بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به ویژه در ارتفاعات البرز به شکل برف خواهد بود.» یکشنبه (اول بهمن) خلیج فارس و سه‌شنبه(۳ بهمن) و چهارشنبه(۴ بهمن) دریای خزر مواج است.

تهران هم از سه‌شنبه(۳ بهمن) در بعضی ساعات بارش باران و در ارتفاعات برف خواهد داشت و کاهش محسوس دما رخ می‌دهد. بیشینه دمای پایتخت امروز یکشنبه (اول بهمن) ۱۵ درجه سانتی‌گراد است و طبق پیش‌بینی‌ها سه‌شنبه (۳بهمن) به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.