میزان مبلغ فوق‌العاده خاص معلمان چقدر است؟/ همه آنچه باید در این باره بدانید!

به گزارش اقتصادنیوز، ارائه تسهیلات به مشاغل سخت و طاقت فرسا همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای صاحبان این مشاغل بوده است و مسئولان هم در مقاطع مختلف تصمیم به ارائه یا تخصیص این تسهیلات می گیرند.

وزارت آموزش و پرورش هم از این قاعده مستثنی نیست و طرح فوق العاده خاص ویژه معلمان و فرهنگیان را به منظور افزایش انگیزه و کارایی و ارتقاء سطح کیفی خدمات آموزشی معلمان در نظر گرفته است که به مشمولان ارائه خواهد شد.

اما فوق العاده معلمان در واقع چیست؟ در واقع این فوق العاده به یک نوع پرداختی ویژه به معلمان و فرهنگیان گفته می شود که میزان آن را با توجه به کیفیت آموزش و میزان تجربه تعیین می کنند.

البته این تسهیلات تنها متمرکز بر معلمان نبوده است و پیش از این کادر درمان هم چنین مواردی را تجربه کرده اند.

خبر مرتبط
اعطا وام قرض‌الحسنه 300 میلیون تومانی به معلمان

وزیر آموزش و پرورش از انعقاد تفاهم نامه جدید ۱۹ هزار میلیارد تومانی تسهیلات بانکی خبر داد و گفت بر اساس این تفاهم‌نامه معلمان می‌توانند تا سقف ۳ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه دریافت کنند.

اخیرا هم خبر تازه ای درباره تخصیص این فوق العاده خاص به همه مشاغل منتشر شد، محمدرضا رضایی کوچی، چندی پیش با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: براساس توافق کمیسیون تلفیق و دولت، فوق العاده خاص به همه گروه‌های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکرده‌اند، پرداخت خواهد شد.

به گفته نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی کارمندان وزارت ورزش، معلمان، کارمندان وزارت رفاه و همه گروه‌های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکرده اند، مشمول این فوق العاده خاص حقوقی خواهند شد.

اما حال که با اصل این طرح آشنا شده ایم، بد نیست نگاهی بر آنچه در این فوق العاده خاص به معلمان تعلق می گیرد بیندازیم. طبق آنچه رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش کشورمان به تازگی بیان کرده است، قرار است این تسهیلات در قالب یک وام به معلمان اختصاص داده شود.

وزیر آموزش و پرورش در این باره توضیح داده است: «پرداخت تسهیلات مالی، مقدار کمی از دغدغه معلمان را می‌کاهد اما بیش از آن مقدار به کیفیت کار معلمان می‌افزاید.» براساس گزارش ایسنا، طبق اعلام مرادصحرایی، انعقاد این تفاهمنامه در راستای تقویت کیفیت خود وزارت آموزش و پرورش است و معلمان با این تفاهم‌نامه می‌توانند تا سقف ۳ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه از بانک ملی دریافت کنند.

صحرایی خاطرنشان کرد: «آن‌چه امروز اتفاق می‌افتد، فعالیت تفاهم‌نامه پیش رو است که در نوع خودش کم‌نظیر است. در مجموع ۱۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات و همچنین تعهدات دیگر است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.